Mijn Communities
Help
Asha
CHAMPION ***

Statussen ideeën

door Asha

Vanuit transparantie uit de kant van Visma/Peple, zou het mooi zijn dat je een open en eerlijke manier geïnformeerd wordt over de statussen van je idee. Met enige regelmaat krijgt het idee de status 'Realisatie waarschijnlijk', waarbij een vage standaard opmerking wordt meegegeven. "Dat het op de Roadmap staat betekent niet dat het verzoek altijd op korte termijn kan worden ingepland. Het aantal ideeen is vele malen groter dan we kunnen realiseren waardoor het best nog lang zou kunnen duren voordat uw idee ingepland kan gaan worden. Voor meer informatie over deze en andere statussen verwijzen we je graag naar de FAQ".

Er staan nu een aantal ideeën al een x aantal jaar van mij op de status 'Realisatie waarschijnlijk'. Ditzelfde zal ook voor andere klanten gelden.

"Bij navraag blijkt deze status niet veranderd te zijn en krijg je de reactie: 

Helaas gaan we aan .............voorlopig niet toekomen door andere prioriteiten 

Er zijn meerdere verbeterpunten ..................bekend en staan ook op de backlog 

We geven op dit moment voorkeur aan andere onderwerpen 

Ik houd je op de hoogte"

Ik vindt dit soort antwoorden een dooddoener, waarbij er (bij mij in elk geval) geen vertrouwen is dat deze ooit opgepakt gaan worden.

Er zou een portaal moeten zijn, waarbij je het verloop van je idee kunt volgen. Hiermee voldoe je ook aan een bepaalde verwachtingsmanagement richting je klant.

3 ANTWOORDEN 3
Doddreest
CONTRIBUTOR ***

door Doddreest

Ik sluit mij hier ook bij aan. Ik snap dat andere zaken meer prioriteit hebben dan de wensenlijst maar wees daar dan duidelijker/transparanter over. Als er gemiddeld maar 50 a 60 wensen van de 1300 worden ingewilligd dan stemt dit mij niet hoopvol voor de toekomst. 

door Rene van Jole

Dank je Asha voor je feedback.

Ik begrijp je feedback volkomen, er zijn verschillende senario's die ik intern wil gaan bespreken.

Het feit blijft dat ideeen niet onze top prio zijn, dat we werken aan de meest belangrijke ideeen niet alleen gebaseerd op de Kudo's maar ook irm de technische staat van onderdelen, van trends, gebruik van secties, onderwerpen die we in oa het idee portaal terug zien etc ... vandaar dat onze focus nu ligt op de Takenlijst - Ouderschapsverlof - Workflow - etc ... daarmee komen op dit moment tal van andere onderdelen nog niet aan bod of heel beperkt. We proberen altijd quick wins ongeacht het onderwerp te realiseren. 

Tevens besteden we onze ontwikkeltijd ook aan oplossen van Bugs , Performance verbeteringen , Overgang naar de Public cloud , toekomst vaste technische verbeteringen en innovaties , we willen stappen zetten in AI en Connectiviteit, daarmee moeten we ook keuzes maken in de ideeen die binnen komen. 

In meer dan 4 jaar dat het idee portaal live is, zijn er 1300 HRM wensen ingediend, en iedere week hebben wij aandacht voor de nieuwe en bestaande ideeen, we bespreken alle wensen, en geven altijd een antwoord en status door,  en realiseren  ongeveer 50-60 HRM ideeen per jaar. Je kunt dan wel nagaan dat we daarmee niet kunnen voldoen aan de aanwas van wensen, vandaar dat we keuzes moeten maken. We zijn blij met alle ideeen want, daarmee hebben we een middel om na te gaan waar de meeste vraag naar is en wat er speelt aan verzoeken bij onze klanten. 

Ongetwijfeld kunnen we dingen anders en beter doen, vandaar dat we je feedback waarderen en ik dit intern ook ga bespreken hoe we wellicht anders kunnen omgaan met het idee portaal en of de communicatie hieromtent

Groeten

Rene

NvdB
CHAMPION ***

door NvdB

ik sluit me hier volkomen bij aan!!!!