Mijn Communities
Help
Bram Keijzer
CONTRIBUTOR *

Uitbetaling reservering vakantiegeld gedurende het jaar

door Bram Keijzer

Voor al onze medewerkers wordt het vakantiegeld jaarlijks in mei uitbetaald. Nu is er 1 werknemer waarbij wij deze maand de opgebouwde reservering sinds juni willen uitbetalen (dus alleen de opbouw juni t/m oktober). Weet iemand hoe ik dit goed kan verwerken in Visma?

Ik heb wel het salariscomponent 45040 - Dwing directe betaling vakantiegeld af - getest, maar daarbij wordt het vakantiegeld uitbetaald als tabelloon en niet tegen het bijzonder tarief.

3 ANTWOORDEN 3
NvdB
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door NvdB

Hallo Bram,

Ik sluit me aan bij MvB.

MvB
CHAMPION ***

door MvB

@Bram Keijzer Bij ons is er één medewerker die niet het vakantiegeld, maar de eindejaarsuitkering maandelijks krijgt uitbetaald. Dat is een soortgelijke situatie. Dit wordt berekend volgens tabelloon en is nooit een probleem geweest. In jouw voorbeeld gaat het zelfs over  een eenmalige betaling over 5 maanden opbouw. Uiteindelijk wordt het bij de jaarlijkse aangifte allemaal weer recht getrokken.

Je zou ook de Belastingdienst hierover kunnen bellen. In het handboek Loonheffingen heb ik niets kunnen vinden over dit onderwerp. Succes!

Annemiek Hendrix
CHAMPION *

door Annemiek Hendrix

Ik gebruik componenet 45110 HM betaling vakantiegeld, maar...verwacht dat ik deze maatwerk is??