Mijn Communities
Help
lauraholm
VISMA

Vragen nav release notes 1.142.00 6 april 2024

door lauraholm

Naar aanleiding van de release notes 1.142.00 6 april 2024 zijn er vragen gesteld en beantwoord. Deze heb ik naar het forum verplaatst, zodat iedereen kan participeren. We vragen ook vooral andere Visma.net HRM gebruikers op hun ervaringen hier te delen. 

15 ANTWOORDEN 15
Marinka Eweg
VISMA

door Marinka Eweg

@Rosalie van Gerven hij zou er inderdaad gewoon bij moeten staan als deze aanstaat in metadata. Graag een ticket aanmaken bij support zodat dit uitgezocht kan worden.

 

NicoleR
CONTRIBUTOR ***

door NicoleR

@Rosalie van Gerven 
Ik weet niet of er een verband is, omdat de enige overlap het woord "periode salaris" is.
Vandaag stopte onze werkgeversverklaring met het ophalen van het periode salaris. Ik heb de actuele voorbeeld versie gedownload en zag dat het verborgen veld daarin niet meer [periodesalaris_berek] heet, maar [salaris_herleid]. Ik heb onze eigen versie aangepast met het nieuwe mergeveld en daarna werkte deze weer.
Ik heb geen idee of deze naamswijziging ook doorwerkt in de metadata (ik heb geen rechten op metadata).

Rosalie van Gerven
CONTRIBUTOR ***

door Rosalie van Gerven

@Marinka Eweg het periodesalaris zou zichtbaar moeten zijn in formulier 1 en formulier 2, echter is dit bij ons niet het geval, terwijl het periodesalaris wel op zichtbaar en in gebruik staat in de metadata. Waar kan het aan liggen dat we het niet zien in formulier 1 en 2?

door Hans Borsboom

@J Hoogeslag  Jammer dat de vaste default waarde niet aansluit bij hoe jullie het gebruiken. Oplossing zou zijn om het mogelijk te maken dat idereen zelf kan instellen wat de default moet zijn.  Dat vereist echter een grotere aanpassing.

Ik zie dat in het wensenportaal jullie ingediende idee is afgesloten.  Je kunt wellicht een vervolgwens indienen met de vraag om zelf in te kunnen stellen hoe de default voor de statusselectie zich moet gedragen wanneer je de Procesmonitor opent. Dan kunnen we dat opnieuw beoordelen.

J Hoogeslag
CONTRIBUTOR ***

door J Hoogeslag

@Hans Borsboom dank voor je reactie!
Aangezien wij zeer regelmatig geïnteresseerd zijn in de vervallen workflows, hebben wij n.a.v. de vorige release een wens aangemaakt voor het tonen van de vervallen workflows bij de optie 'Alle'. Jammer dat je telkens iets moet aanvinken als je echt alles wilt inzien. 

door Hans Borsboom

Beste Jacqueline.

Bij openen van de Procesmonitor worden default alle statussen, behalve de status Vervallen, voorgeselecteerd (aangevinkt).
Uitgangspunt hierbij is dat de meeste gebruikers niet altijd geinteresseerd zullen zijn in het opvragen/inzien van vervallen workflows.

De optie 'Alle' is dus niet voorgeselecteerd, en daarmee ook niet de status Vervallen.

Je kunt de default voorselectie desgewenst wijzigen door na openen van de Procesmonitor op 'Alle' te klikken. In dat geval zijn wel in een keer alle statussen geselecteerd en worden dus ook de Vervallen workflows opgehaald.
Dat ziet er dan zo uit: 

HansBorsboom_0-1713188328970.png

 

J Hoogeslag
CONTRIBUTOR ***

door J Hoogeslag

@Marinka Eweg op pagina 61 staat het volgende bij case 5896073:

WorkflowPlus procesmonitor: bij zoeken op procedures met status 'Alle' ontbreken de procedures met status vervallen. Deze worden voortaan ook geselecteerd bij status ‘Alle’.

Als je de vervallen WF processen wilt inzien, moet je telkens zelf 'vervallen' aanklikken. Alle overige opties (wacht, gepland, etc.) zijn al aangevinkt, alleen die van 'vervallen' niet. Deze moet je zelf per medewerker aanvinken en wordt dus niet automatisch geselecteerd bij 'Alle'. 

JHoogeslag_0-1712833148754.png

 

Marinka Eweg
VISMA

door Marinka Eweg

@Thommy Spoelstra - Confina ja dit kun je inderdaad terugzien onder de knop 'historie' tijdens het uitvoeren van de actie. Ook kun je het tijdens de actie en achteraf inzien in het actie overzicht bij 'meer details'. 

MarinkaEweg_0-1712819369591.png

mocht je naar aanleiding hiervan toch aanvullende wensen hebben, wil je die dan indienen via deze community onder 'ideëen'? Dankjewel!

Thommy Spoelstra - Confina
CONTRIBUTOR ***

door Thommy Spoelstra - Confina

Hoi @Marinka Eweg, als we de sectie m.b.t. heffingskorting aan het formulier toevoegen, kunnen we dan later nog ergens terugzien waar de medewerker voor heeft gekozen?

 

Ik zie in elk geval dat de stap Werknemer Fiscaal netjes voor-ingevuld is met de keus van de medewerker, maar het is op die plek niet duidelijk dat de medewerker die keus heeft gemaakt. Om het duidelijker te maken is het misschien beter om dit ook m.b.v. een info knopje naast het veld zichtbaar te maken, of bijv. in de invoernotitie.

 

Voor de verdere vastlegging lijkt het mij gewenst om het Formulier dat door de medewerker is ingevuld ook als PDF in het E-Dossier te plaatsen.

Marinka Eweg
VISMA

door Marinka Eweg

@LizaTop dat klopt, dit staat gemeld onder het kopje 'verstoringen'. Vanavond wordt dit opgelost in releaseupdate 1.141.01!

LizaTop
CONTRIBUTOR **

door LizaTop

De linkjes naar bijlages werken niet meer. Als ik op een bijlage klik probeert deze een link te openen waarvan het declaratietype een onderdeel van de bestandsnaam is geworden.

 

Ipv "km-2024-03.xlsx" heet het bestand dat gedownload wordt "km-2024-03.xlsx (Reizen - KM declaratie woon_werk)". Dat is geen geldige bestandsnaam en wil dus niet openen (tenzij ik handmatig de extensie toevoeg, maar dat is met het goedkeuren van veel declaratie niet praktisch. Is er een manier om dit te omzeilen?

 

 

LizaTop_0-1712649637349.png

 

marinkaeweg
VISMA

door marinkaeweg

@Carla Mes het is inderdaad alleen in de web versie mogelijk gemaakt. Voor de app zijn er op dit moment andere prioriteiten waaraan gewerkt wordt. Het staat dus nog niet op de planning!

Carla Mes
CONTRIBUTOR **

door Carla Mes (Bijgewerkt ‎08-04-2024 14:47 door Carla Mes )

Klopt het dat het meerdere bijlages uploaden alleen werkt in de webversie van Talent en niet in de app? En weten jullie wanneer het ongeveer in de app ook mogelijk is?

 

Marinka Eweg
VISMA

door Marinka Eweg

@Joyce Deursen het is precies zoals je zegt! Je kunt nu zelf een default instellen bij Mijn instellingen. Maar je kunt er alsnog vanaf wijken door het vinkje in het zoekscherm aan of juist uit te zetten. 

Joyce Deursen
CONTRIBUTOR ***

door Joyce Deursen (Bijgewerkt ‎30-03-2024 18:10 door Joyce Deursen )

@Marinka Eweg wat bereik je met de instelling waarbij je kan zoeken binnen het bedrijf. Is hiermee het volgende vinkje standaard uit en kun je deze activeren als er binnen het bedrijf geen resultaten zijn? Het moet namelijk nog wel mogelijk zijn om over alle bedrijven te zoeken. Eerst binnen het geselecteerde bedrijf en de mogelijkheid hebben om over alle bedrijven te zoeken. Daar zouden wij als AK heel blij van worden.

 

JoyceDeursen_0-1711818368521.png