Mina produkter
Hjälp

Prenumeration Kundgrupp Visma Software

av Gunilla Bengtsson

Kundområde Visma Software gjordes om till Kundgrupp Visma Software för några veckor sedan. Du har kanske märkt att du får prenumerationsmeddelanden från Driftinformation. Detta beror på att alla kunder har lagts till som medlemmar av denna grupp och prenumeration har aktiverats.

 

Läs mer i artikeln Att prenumerera är enkelt om hur du kan anpassa din prenumeration.

11 Kommentarer
Mantena_AS
CHAMPION *
av Mantena_AS

Ja, jeg har oppdaget det og jeg liker det IKKE.  Jeg vil ikke ha en masse e-post jeg ikke har bedt om! Jeg er ikke opptatt av Driftsinformasjon av typen ; 

Svar: känt fel: Fel i beräkning av påfyllnad

 

Jeg vil gjerne at dere tar meg bort fra denne gruppen. Jeg tenker at om det er avvik i systemene og driften av dem, så bør det komme som en melding på startsiden i Visma. Så kan jeg finne det der om jeg lurer. Nå får jeg melding hver gang noen svare på noe eller komenterer på en sak. Veldig slitsomt. 

Og så ønsker jeg et sted der jeg kan søke på VismaNet ERP og så feks "Kundereskontro" og så får jeg opp artikler som viser de forskjellige bildene og bruken av de. 

av Gunilla Bengtsson (Uppdaterad ‎24-05-2022 14:24 av Gunilla Bengtsson VISMA )

Hej @Mantena_AS ,

jag har tagit bort dig från gruppen nu. 

 

Som medlem kan man gå ur gruppen genom att klicka på Lämna grupp.

GunillaBengtsson_0-1653395047922.png

 

Mikael Hagman
CONTRIBUTOR ***
av Mikael Hagman

Vill ni göra något konstruktivt av detta kan det väl vara en bra idé att skicka första inlägget till samtliga men låta oss själva prenumerera på uppdateringar.

 

Jag vill gärna ha uppdateringar när program som är relevanta för mig upplever problem, men nu har jag alltså två alternativ:

 

1. Inga uppdateringar alls

2. Alla uppdateringar även för program vi inte använder

 

Här är det antingen jag eller ni som tänker galet.

Andreas Pettersson
ACTIVE CONTRIBUTOR **
av Andreas Pettersson

Samma här. Jag vill inte ha driftuppdateringar för sjuttielva program jag inte har. Men jag vill inte missa på dem som jag verkligen har.

Anna Sjöblom
CONTRIBUTOR *
av Anna Sjöblom

Hej!  Jag vill också att ni tar bort mej från denna tråd, då det kommer in flertalet mail per dag. 

Jörgen4
CONTRIBUTOR *
av Jörgen4

Jättejobbigt. Jag får ju mer mail från visma än "riktiga" viktiga mail. Vad jag vet har jag aldrig godkänt att ni skall skicka massa mail till mig.

 

Alexandra01
CONTRIBUTOR **
av Alexandra01

Hej

 

Ett tips kan vara att skapa en mapp i inkorgen (jag har outlook mail) och döpa till Visma community. Sedan tar man ett av mejlen man fått och skapar en regel att när mejl kommer från avsändare Visma community så ska dom flyttas till den mappen så slipper man alla mejl i vanliga inkorgen, men har ändå kvar prenumerationen. För er som inte vill gå ur men slippa massa mejl.

Anne Øversveen Hveem1
CONTRIBUTOR *
av Anne Øversveen Hveem1
Jeg vil ikke motta alle disse mailene hver dag. Vær snill å fjerne meg fra diss mailene.
av Gunilla Bengtsson

Jag har full förståelse för att ni blir frustrerade. Tyvärr kan jag inte gå in och uppdatera era preferenser. Ni uppdaterar era preferenser i den här gruppen genom att gå till https://community.visma.com/t5/Kundgrupp-Visma-Software/gh-p/SE_SW_kundgrupp-Visma-Software. Där kan ni enkelt avsluta er prenumeration och även lämna gruppen om ni vill. Se bild nedan.

 

GunillaBengtsson_0-1653398315689.png

Om ni endast vill prenumerera på driftinformation som är aktuell för er lösning, klickar ni först på Avsluta prenumeration enligt ovan. Sedan går ni till https://community.visma.com/t5/Driftinformation/bd-p/SE_SW_kundgrupp-Visma-Softwareforum-board, klickar på relevant lösning under Etikett till höger och sedan på Prenumerera i texten som visas. Här ett exempel från Visma TransPA.

 

GunillaBengtsson_1-1653398523250.png

 

 

Norrbäck
PARTNER
av Norrbäck

Hej

Jag prenumererar på Visma.net Erp, Project Management, Expense, Developers forum. Men jag får driftsinfo för t ex Trans PA,som jag inte prenumererar på.

Driftinfo vill jag bara ha på produkter som jag prenumerera på. Hur ställer jag in det ?

av Gunilla Bengtsson

@Norrbäck se mitt svar från 24 maj ovan. Där förklarar jag hur du ska göra.

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här