Mijn Communities
Help
Nathalie Cuperi
CONTRIBUTOR ***

BalansBudget CAO VVT art. 6.4

door Nathalie Cuperi
Status: Realisatie waarschijnlijk

Hoi, 
Ik was benieuwd of er al iets wordt gedaan t.a.v. het BalansBudget. Dit staat in de nieuwe CAO vvt:

Vanaf 1-1-23 moet je werkgever het mogelijk maken om een (deel van) je eindejaarsuitkering, vakantiegeld, bovenwettelijke uren en een deel van salaris aan te wensen voor sparen in het kader van BalansBudget. 

 

Wordt er vanuit Visma hier iets aan gedaan?  of hebben andere organisaties hier al inrichtingen voor?

Ik hoor graag!

15 Opmerkingen
MarianSnoeck
CONTRIBUTOR ***
door MarianSnoeck

Wij zijn hier ook benieuwd naar. Bij ons kunnen medewerkers nu alleen BW-uren en meeruren sparen. Wij boeken deze uren over naar het "BalansBudgetpotje" in Nedap, dus buiten Visma.

Nathalie Cuperi
CONTRIBUTOR ***
door Nathalie Cuperi

Wij doen het op dezelfde wijzen als @MarianSnoeck .

 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je wens.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je wens krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je wens al dan niet inplannen. We zullen je via deze wens op de hoogte houden.

door Rene van Jole

Ik zal deze vraag doorspelen aan een deskundige binnen onze afdeling

Wij komen zsm met een antwoord

lauraholm
VISMA
door lauraholm

@Anonymous Ik heb dit idee verplaatst, zodat deze bij de juiste groep onder de aandacht komt. 

Nathalie Cuperi
CONTRIBUTOR ***
door Nathalie Cuperi

@lauraholm , Dank je wel! 

@Rene van Jole , Dank je! Ik hoop snel iets te horen!

lauraholm
VISMA
door lauraholm
Status changed to: Status: In onderzoek

@Nathalie Cuperi  Hier nog even een update voor deze wens.  Zoals je wellicht al in de release notes 205 heb gelezen, zijn we intussen steeds verdergaande functionaliteit aan het leveren voor flexibele arbeidsvoorwaarden. Hiermee kun je nu al de mogelijkheid gebruiken om een (een deel) de eindejaaruitkering, vakantiegeld, bovenwettelijk vakantie-uren en deel van het salaris aan te kunnen wenden voor sparen in het kader van het balansbudget via deze beschikbaar gestelde bronnen.

door Rene van Jole

Verdere verbeteringen en mogelijkheden zijn op de backlog opgenomen onder nummer 2854

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk
 
MarianSnoeck
CONTRIBUTOR ***
door MarianSnoeck

@Rene van Jole

@lauraholm 

 Actiz heeft onlangs een QA Balans Budget uitgegeven, hebben jullie deze ook ontvangen?

Zoniet, dan stuur ik deze even toe.

Onderstaand in mijn ogen de belangrijkste informatie.

Wij willen met de OR afspreken dat bij het omruilen van geld in BalansBudget-uren, ook vakantiegeld, EJU, vakantie-uren en toeslag voor ORT moet worden ingelegd. Bij het opnemen van uren uit het Balans Budget moeten deze emolumenten namelijk ook uitgekeerd worden. En bij een ingelegd verlofuren horen deze emolumenten ook bij de waarde van dat vakantie uur.

Is het mogelijk om dit in te regelen in Visma?

 

@Nathalie Cuperi: hebben jullie hier al een idee over?

 

Wat is de waarde van een (vakantie)-uur in het kader van het BalansBudget?
In de cao is niet geregeld wat de waarde van het uurloon is bij het aankopen van uren voor het
sparen in het kader van het BalansBudget. Nu niet geregeld is in de cao wat de waarde van een
uurloon is bij het aanwenden van uren voor het sparen in het kader van het BalansBudget, kunt u met
de ondernemingsraad afspraken maken over de waarde van een uurloon bij het aanwenden (kopen)
van uren voor het sparen in het kader van BalansBudget. Dit in het kader van het inrichten van het
meerkeuzesysteem als bedoeld in artikel 6.4.1 lid 2 cao.
Bij opnemen van uren in het kader van het BalansBudget, worden verlofuren, vakantiegeld en EJU
over opgebouwd en ORT over afgerekend. Dit betekent dat u kunt overeenkomen met de
ondernemingsraad dat bij het kopen van uren ook deze emolumenten worden berekend

 

Karina Lamers-Treur
CONTRIBUTOR ***
door Karina Lamers-Treur

Wij hebben inmiddels ook een aanvraag van een medewerker die wil gaan sparen in het kader van BalansBudget. We horen graag wanneer e.e.a. in Visma geïmplementeerd kan gaan worden.

Marc Struver
CONTRIBUTOR ***
door Marc Struver

Is er inmiddels meer bekend in deze?

Marjon Janssen
CHAMPION **
door Marjon Janssen

@Rene van Jole 

Ik zou ook graag willen weten wanneer Visma balansbudget gaat implementeren en hoe en wanneer dit gaat gebeuren. 

lauraholm
VISMA
door lauraholm

@Nathalie Cuperi Het is al  even geleden dat er een update op je wens is geweest. Gelukkig betekent dit niet dat we stil hebben gezeten. Zoals eerder vermeld zijn we druk bezig met het realiseren van het persoonlijk budget, ook wel individueel keuze budget. Echter betreft dit een budget in 'geld'  en niet zozeer in 'verlof' , waarbij juist het budget in verlof de kern van het Balansbudget VVT is. Voor een juiste ondersteuning van het balansbudget in de cao VVT zijn we nu een paar specifieke oplossingen aan het onderzoeken. 

Omdat deze oplossingen zich op het gebied van budgetten in 'verlof' bevinden, is deze wens voor dit deel weer (administratief) op de Visma.net HRM community ondergebracht. Alle activiteiten die we achter de schermen uitvoeren om tot een mooie oplossing te komen voor de VVT, gaan natuurlijk gewoon door!

lauraholm
VISMA
door lauraholm

@MarianSnoeck Op dit moment is het nog niet mogelijk om de waarde van een verlofuur te kunnen laten berekenen, waarbij rekening wordt gehouden met de (gemiddelde) ORT. Ik heb daarom een wens aangemaakt bij de payroll ideeen: Waarde verlofuur bij Balansbudget