Mijn Communities
Help
Jolanda Redelijkheid
CHAMPION **

Eigen overzichten: Totale diensttijd gegevens draaien zoals weergegeven op persoonlijk tabblad

door Jolanda Redelijkheid
Status: Nieuw

Op het tabblad 'persoonlijk' van de werknemer zie je de totale opgebouwde diensttijdgegevens. Het is niet mogelijk om deze gegevens d.m.v. een standaard rapportage of een eigen overzicht uit het systeem te halen. Enige mogelijkheid is om het diensttijden jubileumoverzicht te draaien om te zien wanneer er een jubileum is.

Graag mogelijk maken om via 'eigen overzichten' deze gegevens wel uit het systeem te halen. Nu worden enkel de gegevens van de individuele dienstregels geëxporteerd, maar hier zitten dubbelingen in en kunnen we dus niet bij elkaar optellen. Klanten zijn opzoek naar de opgebouwde ambtelijke, bestuurlijke en schooldiensttijd.

3 Opmerkingen
MvB
CHAMPION ***
door MvB

Bij diensttijden jubileumoverzicht krijg je ook nog eens een hele afdeling te zien en niet per medewerker. Dat vind ik ook vervelend, want dan moet je weer regels weghalen in het excel- overzicht. 

Laten we hopen dat het in de nieuwe HRM wel mogelijk wordt!

NvdB
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door NvdB

Ik heb hier een call voor aangemaakt en dan is dit het antwoord.

het overzicht kijkt naar de datum bij Oorspronkelijk datum in dienst, onder persoonsgegevens. Dit kan een andere datum zijn dan de in dienst datum die bij contract algemeen staat of een datum bij indiensttreding bij de organisatie

Een medewerker kan eerder bij een ander bestuurd of onderwijsinstellingen in dienst zijn geweest. Deze datum dient dan daar vastgelegd te worden.

Dit betekent dus een gigantisch klus omdat voor een ieder te berekenen. ik heb voor de voorziening jubilea - Betekent dus een gigantische handmatige actie. Ben al aan het kijken hoe ik met AI e.e.a. kan bepalen. dan zit je ook weer met dubbeltellingen e.d. al met al een waardeloze situatie 

Nbastiaanse
CHAMPION **
door Nbastiaanse

Wij missen dit ook al een paar jaar. We moeten nu deze gegevens dmv consultancy jaarlijks opvragen zodat we voor peildata alle ambtelijke diensttijd in ieder geval hebben die verder gaat dan de limiet van 5-10 jaar in het overzicht.

Dit werkt in ieder geval voor een jubileum voorziening maar het zou fijn zijn dit gewoon als regel in eigen overzicht te kunnen selecteren om dit op elk moment uit te kunnen draaien.