Mijn Communities
Help
Asha
CHAMPION ***

Pro forma

door Asha (Bijgewerkt ‎09-07-2024 12:25 door Asha )
Status: Nieuw

Ik zie diverse meldingen op het ideeën portaal voorbij komen met betrekking tot de pro forma berekeningen.

8-12-2021

4-7-202

23-1-2024

7-6-2024

 

De vragen variëren van het niet kunnen aanpassen van salarissen tot aan foute berekeningen toe.

Dit zou toch een signaal moeten zijn voor Visma dat pro forma niet naar tevredenheid werkt. Ik heb ook teruggelezen dat organisaties uitwijken naar andere programma's om de juiste pro forma berekening op te kunnen leveren. Dit kan toch niet de bedoeling zijn!

 

Wanneer wij een toekomstige pro forma berekening willen maken wordt er niet gerekend met het op dat moment geldend salaris. De reden vanuit de helpdesk hiervoor is:

"dat het pas aangepaste salaris nog niet geexporteerd was naar Payroll, zodat Payroll niet de juiste loonstrook aan HRM kon geven.

De pro forma berekening geeft wel het aangepaste/hogere salaris als de "referentie"werknemer een (toekomstige) salarisregel heeft waardoor het systeem "gedwongen" wordt om rekening te houden met het hogere bedrag.
Zonder een toekomstige salarisregel bij de "referentie"werknemer, zoals in jouw situatie/verwachting, wordt dat niet "berekend", noch getoond."

 

Voorbeeld: Wanneer wij een medewerker krijgen per 1 december 2024 die nu om een pro forma vraagt, en de periodieke salarisaanpassing is nu gedraaid (juli 2024) en per december 2024 komt er een cao verhoging, je niet de juiste bedragen kunt geven aan de potentiële nieuwe medewerker.  Deze berekening is vaak de basis voor de nieuwe medewerker om het besluit te nemen wel/niet bij ons in dienst te komen. Ook het aangeven van de toekomstige datum heeft geen impact op het genereren van het juiste bedrag, terwijl de toekomstige salaristabellen wel zijn opgenomen in Visma.

 

Dus op verzoek van de Servicedesk maar weer een idee, mbt pro forma, ingeschoten op het ideeënportaal met de hoop dat hier iets mee wordt gedaan.