Mijn Communities
Help
Kmortel
CONTRIBUTOR ***

Proces voor het aanvragen van geboorteverlof

door Kmortel
Status: Realisatie waarschijnlijk

 

Kan Visma een proces maken voor het aanvragen van  de geboorteverlofaanvraag?

Een medewerker doorloopt in de aanvraag een aantal simpele stappen: in Visma? Of een sheet maken?

1.Invoeren van de geboortedatum van het kind.

2.Vaststellen hoeveel geboorteverlof er beschikbaar is. (contract uren voor nodig)

3.De medewerker kan in de applicatie de wizard opstarten voor het aanvragen van geboorteverlof. !

4.Vervolgens ziet de medewerker een samenvatting van de gemaakte keuzes, en daarna  kan de aanvraag worden ingediend. Bevestiging

5.Uren aangeven en dagen overzicht

Gaat visma ons hierin ondersteunen?

@Anonymous @Anonymous @Thouwel 

14 Opmerkingen
Wil de Bruin
CHAMPION *
door Wil de Bruin

en misschien ook iets voor het ouderschapsverlof.

Rekeninghoudende met de nieuwe regeling per 2 augustus 2022

 

Mireille Werring
CHAMPION ***
door Mireille Werring

Kan VISMA de aanvraag (aanvullend) geboorteverlof en ouderschapsverlof ook doorsturen richting UWV

Jkersbergen
CHAMPION *
door Jkersbergen

Ook graag voor het ouderschapsverlof

 

door catharinaconfina

Dit is hier ook een grote wens. Zeker ook de koppeling met UWV.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Dit verzoek is op de backlog opgenomen. We gaan de komende kwartalen werken aan het verbeteren van de Verlof module en deze verzoeken hierin meenemen . De totale realisatie gaat meerder kwartalen vergen 

Wil de Bruin
CHAMPION *
door Wil de Bruin

het is heel mooi dat de verlofmodule verbeterd wordt.

Maar we spreken hier over verlof maar het is meer een melding naar het UWV.

Net zoals zwangerschapsverlof.

Het UWV ziet de uitkeringen geboorteverlof en ouderschapsverlof ook als een WAZO uitkering.

Moet in de Verzuim module dan geen extra opties komen naast het zwangerschapsverlof?

 

 

Ellen_Sannes_
CONTRIBUTOR ***
door Ellen_Sannes_

Ik hoor graag van VISMA wat we dit jaar met de ingang van deze nieuwe wetgeving aan ondersteuning vanuit VISMA kunnen verwachten.

Wil de Bruin
CHAMPION *
door Wil de Bruin

Ik begrijp dat dit geen makkelijke wet wijziging is maar is hier al iets meer over bekend.

Het is nog maar 2 maanden voor de wet ingaat en het zou mooi zijn als we dit via een workflow met automatische berichtgeving naar het UWV kunnen sturen. In de workflow kunnen we dan zelf onze communicatie verder maken naar onze medewerkers.

Dit bespaart ons veel tijd en de regeling is dan ook voor iedereen duidelijk.

John Bouwman
CHAMPION **
door John Bouwman

Daarnaast ben ik heel benieuwd hoe de inrichting er uit gaat ziet richting Payroll. Bij de pensioenuitvoerder kun je namelijk ook de keuze maken om het pensioen tijdens het verlof door te laten lopen. Dan zou de werkgeversbijdrage ook voor de werknemer kunnen zijn.... Je zou dan moeten werken met een korting/inhouding op het salaris.

Wil de Bruin
CHAMPION *
door Wil de Bruin

Helaas helaas nog steeds niks hierover bekend.

Wij als werkgevers wachten op een oplossing waarbij we het geboorteverlof /ouderschapsverlof makkelijke en foutloos kunnen regelen voor onze medewerkers en dat de aanvraag naar UWV geregeld wordt.

 

Er kan toch wel een terugkoppeling plaatsvinden vanuit Visma en daar wordt niet mee bedoelt staat op de blacklog. Want toen ik vroeg wat betekend dit was het antwoord niet bij de eerst komende release en daar hebben we niks aan.

John Bouwman
CHAMPION **
door John Bouwman

Vind het ook wel beschamend voor Visma. Daar waar andere softwareleveranciers dit al voor elkaar hebben, inclusief een duidelijke handleiding, hult Visma zich in stilzwijgen.

 

Ester Reinerink
CONTRIBUTOR ***
door Ester Reinerink

Ik zou ook graag zien dat de aanvraag naar het UWV via het systeem verloopt. Zoals hierboven ook al wordt aangegeven: het aanvullend geboorteverlof valt bij het UWV onder de WAZO. Ik zou het dan ook niets meer dan gebruikelijk vinden dat dit in de verzuimmodule wordt opgenomen. Zoals ik vorige week op een cursus die ik gevolgd heb bij jullie begreep, is dit echter niet het geval en wordt deze, als ook ouderschapsverlof (nieuwe regeling) waarschijnlijk alleen opgenomen in de module verlof. En zou dit nog wel even gaan duren.... 

Zou graag willen dat het dan mogelijk gaat worden in beide modules, dus de module verlof als ook de module verzuim. En dat het op zeer korte termijn uitgerold gaat worden.

Mireille Werring
CHAMPION ***
door Mireille Werring (Bijgewerkt ‎27-09-2022 13:23 door Mireille Werring )

Kan het adoptieverlof hier ook aan toegevoegd worden? Dit is ook een WAZO melding richting UWV. 

 

@Rene van Jole .Hoe ver is VISMA met de ontwikkeling van de verschillende verlof soorten richting UWV?

 

door Rene van Jole

Goedemorgen

 

Hier zijn nog geen korte termijn plannen voor dit gaan we in 2023 eerst onderzoeken

Scope voor 2023 is om in HRM de verlof registratie eerst te verbeteren en beter aan te sluiten op payroll irm Ouderschapsverlof en aanvullende geboorte verlof