Mijn Communities
Help
Luca
CONTRIBUTOR **

Teruglevering naar Visma ingeval er pas binnen de tweede termijn ondertekend wordt.

door Luca
Status: Afgewezen

Door Visma is mij vanuit het support portaal verzocht om dit probleem als wens in te dienen, omdat het geen prioriteit heeft om het (als probleem) op te lossen. Bij deze:

Wanneer een document binnen de eerste termijn digitaal ondertekend wordt via de Intradata (API), dan komt het getekende document automatisch in het E-dossier te staan. Dat werkt.
Echter, wanneer een document niet binnen de eerste termijn ondertekend is, en er binnen het Intradata Dashboard Digitale Ondertekening gebruikt wordt gemaakt van de knop "Envelop opnieuw aanbieden", en er vervolgens binnen de tweede termijn wel ondertekend wordt, dan mislukt de teruglevering van het getekende document naar Visma. De wens is om dit ook te laten werken.

(Het getekende document is dan overigens wel te downloaden vanuit het dashboard.)

Visma heeft als WorkAround genoemd om een melding/taak te laten binnenkomen wanneer het document niet binnen de eerste termijn getekend is, zodat het document dan opnieuw gegenereerd kan worden, en voor digitale ondertekening aangeboden kan worden.
Echter levert deze WorkAround extra werk op, want het document moet weer gegenereerd en verzonden worden, en het eerst gegenereerde document blijft nog steeds ongetekend in het E-dossier staan, tenzij deze handmatig verwijderd wordt.

6 Opmerkingen
Asha
CHAMPION ***
door Asha

@Luca, ook wij lopen hier tegenaan. Hebben jullie procedure ook ingericht in een workflow?

door Mireille van der Heiden

@Luca ik was me geen eens bewust van het feit dat dit niet werkt 😞 

Hoe heb je die work a round ingericht? 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je idee.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je idee krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je idee al dan niet op de backlog opnemen. We zullen je via dit idee op de hoogte houden van de status.

Toelichting mbt de statussen vind je ook in FAQ

Luca
CONTRIBUTOR **
door Luca

@Mireille van der Heiden 
In de procedure een extra (algemene) taak opgenomen, welke afhankelijk is van de voorgaande "Versturen voor Digitaal ondertekenen" taak (waarin het Actietype "Document digitaal ondertekenen" gekozen staat).

Nadat je (binnen de procedure) in die nieuw toegevoegde taak die afhankelijkheid hebt gekozen, kun je de bij de optie "Plan taak afhankelijk van het resultaat van het ondertekeningsproces" ook de optie "De periode voor ondertekening is verstreken" aanvinken, zodat er een taak ontvangen wordt wanneer er niet binnen de termijn is ondertekend.
In de instructie van die nieuwe taak kun je dan vermelden dat het document opnieuw gegenereerd en verzonden moet worden (zodat er weer een eerste termijn ontstaat), en dat het oude exemplaar verwijderd moet worden uit het E-dossier.
Overigens heb ik binnen de procesdefinitie (bij E-dossier - Onderhoud - Procesdefinitie) het aantal dagen maar op 60 gezet, zodat die eerste termijn niet te snel verloopt nu, en daarmee de workaround en het extra werk eigenlijk grotendeels voorkomen wordt, maar dat is eigenlijk geen oplossing.

Luca
CONTRIBUTOR **
door Luca

@Asha  

Zie mijn antwoord aan @Mireille van der Heiden 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Afgewezen
Zie onderstaande de feedback van IntraDocs.

IntraDocs biedt een document ter ondertekening aan en wanneer de ondertekenaar niet binnen de gestelde termijn reageert dan meld IntraDocs dit aan Visma .net in de  workflow. De workflow neemt dan de geconfigureerde vervolgstappen en IntraDocs kan het  betreffende document niet opnieuw aanbieden.

Om deze reden heeft IntraDocs in het  dashboard de functie 'envelop opnieuw aanbieden' uitgeschakeld voor de met Visma.net workflow geïntegreerde enveloppen. Wat het community artikel beschrijft, is dus al een beetje achterhaald.

IntraDocs : 
Ik denk dat we de wens niet kunnen vervullen tenzij we jullie Visma.net workflow niet melden dat de ondertekentermijn is verlopen. En dat zou betekenen dat klanten dit handmatig moeten doen - dit lijkt mij ook geen wenselijke situatie.

Er is geen tweede termijn en de eerste termijn moet voldoende tijd bieden voor de ondertekening.