Mijn Communities
Help
Petra Kranenburg
CHAMPION ***

Waarom een eerstvolgende verhoging en periode verhoging invoeren?

door Petra Kranenburg
Status: Afgewezen

Wij kregen van onze salarisadministratie de vraag wat er mis kan gaan als de maand (Periode verhoging) niet correspondeert met de maand van de eerstvolgende verhoging. In het voorbeeld is het nu hetzelfde, maar wat als dit afwijkt.

PetraKranenburg_0-1679043241481.png

 

Ook vraag ik mij af waarom de maand twee keer verwerkt moet worden, dit geeft alleen maar de mogelijkheden tot afwijkingen en mogelijk fouten. 

 

14 Opmerkingen
John Bouwman
CHAMPION **
door John Bouwman

vragen wij ons ook af...

Jkersbergen
CHAMPION *
door Jkersbergen

zou mooi zijn als we dit op werkgeversniveau in kunnen richten i.p.v. op werknemersniveau.

KesterenMB
CONTRIBUTOR ***
door KesterenMB

Eens om het op werkgeversniveau in te richten.

 

Petra Kranenburg
CHAMPION ***
door Petra Kranenburg

Ik zou het liever niet op werkgeversniveau ingericht hebben. Het is een afspraak die je maakt met de werknemer, waarbij altijd afgeweken kan worden. Naar mijn idee is het afwijken niet meer mogelijk als je dit op werkgeverniveau inricht.   

KesterenMB
CONTRIBUTOR ***
door KesterenMB

Je kan dan toch op werkgeversniveau inrichten en op werkgeversniveau iemand uitsluiten ?

Bij ons komt het nooit voor dat iemand geen periodieke verhoging krijgt.

 

Petra Kranenburg
CHAMPION ***
door Petra Kranenburg

Bij het afwijken bedoel ik niet dat de werknemer geen periodieke verhoging krijgt.

Wel bedoel ik hiermee dat bij ons de standaard periodieke verhoging per 12 maanden is, maar dat hierin ook afgeweken kan worden. 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Intake
 
Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

Hallo @Petra Kranenburg 

Het veld Eerstvolgende verhoging geeft aan in welke periode de eerstvolgende verhoging gaat plaatsvinden.

Dit veld wordt automatisch bijgewerkt nadat een periodieke verhoging heeft plaatsgevonden, op basis van het veld 'Periode verhoging'.

In het voorbeeld van jouw screenshot wordt na de verhoging van Juli 2023 automatisch de volgende verhoging op Juli 2024 gezet.

Er kan van worden afgeweken. Bijvoorbeeld in 2023 moet de verhoging in Juni plaatsvinden. Of er moet in 2023 geen verhoging plaatsvinden. De verhoging voor Juli 2024 automatisch wel gepland. 

Petra Kranenburg
CHAMPION ***
door Petra Kranenburg

@Marinka Eweg Even voor de zekerheid of ik het nu goed begrijp.

 

Het veld "Eerstvolgende verhoging" begrijp ik. Hierin staat wanneer de eerstvolgende verhoging uitgevoerd word. In mijn voorbeeld zal in juli dit jaar een verhoging plaatsvinden.

 

Stel dat er in mijn voorbeeld bij "Periodieke verhoging" januari zou staan. Zou dan de eerstvolgende periodieke verhoging 202401 zijn nadat de periodieken van juli 2023 zijn verwerkt?

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

@Petra Kranenburg Wat je zegt klopt helemaal, zo zou het moeten werken!

Alleen heb ik zojuist getest en nu zie ik dat de eerstvolgende verhoging wordt bijgewerkt aan de hand van de vorige eerstvolgende verhoging.

Bijvoorbeeld: eerstvolgende verhoging is 202304. Periode verhoging is januari. Na de periodieke verhoging van 202304 wordt dit automatisch 202404, in plaats van 202401. Het veld periode verhoging heeft hier dus geen effect. 

Hiervoor heb ik een item aangemaakt, want dat is niet juist. Het backlogitem nummer is 3174.

Petra Kranenburg
CHAMPION ***
door Petra Kranenburg

@Marinka Eweg Dank je wel voor de info.

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

@Petra Kranenburg dit wordt aangepast in de eerstvolgende release versie 1.139.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Ingepland
 
door Rene van Jole
Status changed to: Status: Afgewezen

Dit verzoek is gerealiseerd in Release 1.139