Mijn Communities
Help
Edwin Neijsen
CONTRIBUTOR ***

Ziek uit dienst - herstel melding niet naar UWV

door Edwin Neijsen
Status: Bestaat al

Als medewerkers ziek uit dienst gaan, dan blijft de ziekmelding open staan in HRM.

Dit is niet wenselijk.

Wens: maak het mogelijk om in dit soort gevallen de ziekmelding te beëindigen zonder dat er een melding naar het UWV gaat.

11 Opmerkingen
Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

Ik wilde deze wens ook net gaan indienen!!!

Joyce Deursen
CHAMPION *
door Joyce Deursen

Ditzelfde geldt voor de WAZO. Nu blijven ze in de overzichten staan, wel is het een optie om de ex-werknemers uit te vinken in enkele overzichten

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Intake

Goedemiddag,

 

Een aanvullende vraag is tegen welke problemen lopen jullie aan als de ziekmelding open blijft staan ? . 

Welk doel wil je bereiken ? De medewerker ik nl ziek uit dienst gegaan en daar zijn ook EDI berichten voor en er kunnen ook nog verplichtingen voor de werkgevers zijn daarmee wil niet iedereen een ziekte willen afsluiten. 

 

Er is al een alternatief om een ziekte melding af te sluiten, daarbij moet eerst de medewerker uit dienst worden gemeld en dan kan het ziekte geval gesloten worden, mits je gebruik maakt van onderstaande inrichting : 

 

RenevanJole_0-1727792212049.png

 

Edwin Neijsen
CONTRIBUTOR ***
door Edwin Neijsen

@Rene van Jole , bedankt voor je reactie. We krijgen van onze klanten de opmerking dat ze het vervelend vinden dat vertrokken personeelsleden nog te zien zijn bij Nu ziek.

V.w.b. het alternatief, is het dan zo dat de medewerker op bv 31-07 uitdienst gemeld moet worden. En daarna per 01-08 hersteld gemeld kan worden zonder dat er dan een melding naar UWV gaat?

door Jordy Kamphuis

Hi @Edwin Neijsen , 

 

Sommige klanten hebben de werkwijze om deze medewerkers na ziek uit dienst nog wel te willen zien, sommige (zoals jij ook aangeeft) hebben die wens niet. Heel begrijpelijk. 

 

Het alternatief zorgt er inderdaad voor dat wanneer je de medeweker uit dienst hebt gemeld én aangegeven hebt in de specifieke taak dat deze na einde dienstverband (dus alle contracten zijn afgesloten, de medewerker is echt helemaal uit dienst) niet meer ingepland mag worden, dan gaat er geen melding naar het UWV. In dat geval kun je dat zelf ook direct controleren of dat goed gegaan is, als je in de taken tab van de ziekmelding kijkt of er na het hersteld melden geen taak is aangemaakt naar het UWV. 

Monique van Berkel
CHAMPION **
door Monique van Berkel

Waar kan ik dat alternatief vinden om een vinkje te zetten bij dienstverband beëindigd? 

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

NicovanderBent_0-1727861345945.png

 

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Monique van Berkel 

Als ik antwoord van Rene goed lees moet het vinkje niet aanstaan of lees ik dat dan verkeerd??🤔

Monique van Berkel
CHAMPION **
door Monique van Berkel

@Nico vander Bent Thnx! Ja, zo lees ik het ook en dat wilde ik controleren. Bij ons staat het vinkje niet aan, dus dat gaat goed. Eerst de medewerker uit dienst melden en daarna de ziekteperiode afsluiten.   

Edwin Neijsen
CONTRIBUTOR ***
door Edwin Neijsen

@Jordy Kamphuis en @Rene van Jole de werkwijze zoals Jordy hierboven beschrijft werkt bij ons. Bedankt voor de reacties.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Bestaat al