Mijn Communities
Help
Nico vander Bent
CHAMPION ***

gedeeltelijk hersteld

door Nico vander Bent
Status: Nieuw

ik kom volgende situatie tegen. Medewerker is ziekgemeld in schooljaar 2023-2024en heeft naaste een vaste aanstelling ook een tijdelijke uitbreiding die loopt t/m 31-07-2024.

Nu vindt in het nieuwe cursusjaar een gedeeltelijke herstelmelding plaats. Ik zie nu dat de ziekmelding op de tijdelijke uitbreiding ''open'' blijft staan. Dit is een onwenselijke situatie en houdt dus in dat je ook nog eens in de gaten moet houden om deze ziekmelding af te sluiten.

Ziek en herstelmelding zou m.i. niet aan contract gekoppeld moeten worden als tijdelijke uitbreiding beëindigd wordt zou deze automatisch beëindigd moeten worden.Knipsel.PNG

3 Opmerkingen
Monique van Berkel
CHAMPION **
door Monique van Berkel

@Nico vander Bent Op 3-9-2024 heb ik voor deze vraag een request (nr. 50968898) ingestuurd bij de helpdesk. Helaas heb ik daar nog geen antwoord op gekregen. Hoe doen andere klanten dit? We zullen toch niet de enigen zijn, die hier last van hebben?

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Monique van Berkel dat denk ik dan ook direct ja. Moet tot mijn spijt toch wel bekennen dat er diverse functionaliteiten in Visma HRM niet of niet goed geregeld zijn. die in HRCE eigenlijk vanzelfsprekend waren. En dit is er  1 van.

KesterenMB
CONTRIBUTOR ***
door KesterenMB

@Nico vander Bent @Monique van Berkel 

Het is inderdaad lastig.

Wellicht heeft het te maken met het feit dat als de tijdelijke uitbreiding (> 5 klokuren) afloopt tijdens ziekte de werknemer hiervoor een ziektewetuitkering aan kan aanvragen bij het UWV.  In dat geval moet er een aanzegging worden gedaan.

Dus zeg maar bedoeld als een seintje ?