Mijn Communities
Help
S Vendel
CONTRIBUTOR **

velden bij vastleggen functie zichtbaar laten zijn in tabel om overzichten te kunnen draaien

door S Vendel
Status: Intake

 bij vastleggen functie zijn er diverse velden in te vullen maar deze kun je helaas niet in de tabellen bij overzichten selecteren voor rapportage.

 

Ik zou graag de velden, externe code, functierubriek, functiefamilie, categorie, code beroep deze zijn graag zichtbaar zien in overzichten. In HR is ontwikkeling en doorgroei van cruciaal belang. Daar is een functiehuis een onderdeel van waarin medewerkers worden geplot in een functiefamilie, categorie. Als we daarop kunnen rapporteren dan kunnen we medewerkers perpectief en ontwikkeling bieden op basis van performance management. Daar is zichtbaarheid van de inrichten van belang.

8 Opmerkingen
door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je idee.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je idee krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je idee al dan niet op de backlog opnemen. We zullen je via dit idee op de hoogte houden van de status.

Toelichting mbt de statussen vind je ook in FAQ

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Afgewezen

Dit verzoek staat al enige tijd op het idee portaal en heeft niet veel Kudo's
Helaas zien we op dit moment geen plek op de Roadmap voor uw verzoek
Dit verzoek zal daarmee niet op de Roadmap worden opgenomen

Ginger
CONTRIBUTOR ***
door Ginger

Ik heb dit eerder ook al geopperd (maar dan als een vraag op het 'forum' gesteld vanuit het idee dat ik misschien niet wist hoe ik die velden zichtbaar kan maken, bij metadata aangevinkt maar blijven onzichtbaar op de kaart van de medewerker). Deze velden worden door Visma namelijk wél beschikbaar gesteld als invulvelden, kunnen aangevinkt worden bij metadata maar vervolgens blijkt het ontsluiten van die informatie onmogelijk? Blijf dat vreemd vinden.

 

Overigens zegt het aantal kudo's ook niets. Ideeën met veel kudo's halen het vaak ook niet. Jammer.

S Vendel
CONTRIBUTOR **
door S Vendel

Dank Ginger , laten we het blijven melden. in tijden van HR analytics en functiehuis ontwikkelingen en het ontwikkelen van carrière paden is dit wel echt een stukje basis rapportage die we moeten kunnen ontsluiten. en anders....bied die velden dan niet aan!!!!

Hoe ouderwets om wel velden te laten vullen in een systeem zonder ze eruit te kunnen halen.

Doddreest
CONTRIBUTOR ***
door Doddreest

Ik ben het hier volledig mee eens. Het is raar om velden aan te bieden die je niet in rapportages kunt ophalen. 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Intake

Dank voor jullie feedback. 

Ik zal dit verzoek intern weer eens bespreken 

 

Ik heb de status terug op intake geplaatst

Deze informatie zou beschikbaar moeten komen tzt in een nieuwe rapportage tool.

In de huidige rapportage omgevingen gaan we niet meer veel aanpassen.

 

De nieuwe rapportage tool loopt vertragingen op door diverse redenen hier wordt hard aan gewerkt 

Ginger
CONTRIBUTOR ***
door Ginger

Zou heef fijn zijn @Rene van Jole als deze info ontsloten kan worden en het werk van ons hele functiehuis in het systeem zetten niet voor niets is geweest.

S Vendel
CONTRIBUTOR **
door S Vendel

top @Rene van Jole ! we wachten met smart af!