Mijn Communities
Help
Kitkhayan
CONTRIBUTOR ***

Handleiding omzetten van CAO Bestuurders PO naar CAO Bestuurders Funderend Onderwijs

door Kitkhayan
Status: Gerealiseerd

Heeft Visma een handleiding voor het omzetten van CAO Bestuurders PO naar CAO Bestuurders Funderend Onderwijs?

Wie heeft deze al gedaan? En hoe heb je het gedaan? 

Tot nu toe wordt de Bestuurders van het primair onderwijs bij ons onder arbeidsvoorwaarden van cao Bestuurders PO verloond. Er is nu een nieuwe cao Bestuurders Funderend Onderwijs per 1-3-2025 van kracht waarbij het percentage EJU van 7% naar 8% is gewijzigd. Visma biedt geen ondersteuning meer aan de cao Bestuurders PO omdat het eigenlijk niet meer bestaat. 

Ik vraag me af hoe ik hiermee moet omgaan? 

1 Opmerking
Hans de Bruin
CHAMPION **
door Hans de Bruin
Status changed to: Status: Gerealiseerd
Hallo @Kitkhayan , in de releasenotes van Visma.net Payroll v205 en Visma.net Payroll v235 is een en ander geschreven over de CAO Bestuurders Funderend Onderwijs. Hierin wordt ook kort toegelicht wat je moet doen om de betreffende werknemers aan de nieuwe CAO te koppelen.

In het kort komt het hierop neer:
  1. Maak een nieuwe arbeidsvoorwaarde Payroll aan in Visma.net HRM. Geef deze een herkenbare naam, zodat je deze zo makkelijk herkent in Visma.net Payroll.

2. Activeer in Visma.net Payroll de CAO Bestuurders Funderend Onderwijs werknemersgroep. Dit doe je in het menu Configuratie - Organisatie configuratie - Werknemersgroepen.

3. Koppel in Visma.net Payroll de in stap 1 aangemaakte arbeidsvoorwaarde Payroll aan de CAO Bestuurders Funderend Onderwijs. Dit doe je door in Configuratie - Organisatie configuratie - Werknemersgroepen voor de betreffende arbeidsvoorwaarde Payroll aan te geven dat deze erft van de CAO Bestuurders Funderend Onderwijs.

4. Koppel de in stap 1 aangemaakte arbeidsvoorwaarde Payroll aan de betreffende werknemers in Visma.net HRM, en beëindig de oude arbeidsvoorwaarde Payroll.
    Let op: Geef bij het koppelen een einddatum op voor de oude arbeidsvoorwaarde Payroll en koppel de nieuwe arbeidsvoorwaarde Payroll per de dag opvolgend op de betreffende einddatum. Verwijder dus niet de oude arbeidsvoorwaarde, dit zal tot twk-mutaties leiden.
Mocht bovenstaande niet lukken, dan kan je contact opnemen met de afdeling Support.