Mijn Communities
Help
Nico vander Bent
CHAMPION ***

betaalbestand afdracht loonheffing en pensioen

door Nico vander Bent
Status: In onderzoek

Het betaalbestand afdracht loonheffing en pensioenen wordt ''automatisch'' op de maand volgend betaalbaar gesteld. Wij zijn gewend om deze afdracht niet een maand later betaalbaar te stellen maar direct te betalen. Kan er mogelijkheid komen om deze datum net als de betaaldatum salarissen zelf in te stellen?

3 Opmerkingen
door Rene van Jole
Status changed to: Status: Intake

de betalingen kunnen nu al meteen afgehandeld worden. Een betaaldatum in de toekomst betekent dat de bank de afschrijving/overmaking pas later doet, helpt dat al of is dat niet wat je bedoeld ? 

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

Is niet precies wat ik bedoel. Wanneer het bestand aangemaakt wordt, wordt de betaaldatum automatisch door het systeem op de volgende maand gezet ( afdracht loonheffing en pensioen februari heeft dan uiterste betaaldatum 28-03-2024 ) ik denk dat hierin de uiterste inleverdatum van de loonaangifte/pensioenaangifte wordt gehanteerd. Dit houdt dus in dat de afdeling financiën bij het inlezen van de batch altijd de betaaldatum handmatig moet aanpassen. Zelfde systematiek als bij het betaalbaar stellen van de salarissen zou wenselijk zijn.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je idee.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je idee krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je idee al dan niet op de backlog opnemen. We zullen je via dit idee op de hoogte houden van de status.

Toelichting mbt de statussen vind je ook in FAQ