Mijn Communities
Help
Walter Hol
CHAMPION *

Cyclisch verlof invoeren (app)

door Walter Hol (Bijgewerkt ‎17-02-2025 09:49 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status: Realisatie waarschijnlijk

Met de introductie van de app is het niet meer mogelijk om cyclisch verlof in te voeren. Met name omdat nu de verlofsoorten geboorte- en ouderschapsverlof ook via de app geregistreerd worden is de optie van cyclisch verlof aanvragen (bv. elke vrijdagmiddag in een periode) wel erg gewenst.

Ik kan hier op de community in een bericht van 2022 wel vinden dat er voor gekozen was om dat nog niet op te nemen, maar ik hoop dat dit inmiddels heroverwogen wordt. Is er al zicht op of en wanneer dit ook in de verlof app beschikbaar komt?

15 Opmerkingen
door Bas Menken - Gemeente Leiden

Zeer zeker gewenst, voor een jaar lang elke woensdag een losse aanvraag invullen is niet te doen 😀

Ger Joosten
CONTRIBUTOR *
door Ger Joosten

Grote wens, erg gemist en wordt als een stap terug gezien na migratie van Workforce naar Youforce.

gerardklompwshd
CONTRIBUTOR *
door gerardklompwshd

Graag zien we vanuit Waterschap Hollandse Delta ook een oplossing hiervoor. Dit is naast de door Walter genoemde verlofuren ook van toepassing voor het plannen van de vitaliteitsuren. Het alternatief is erg omslachtig en tijdrovend.  

ManonW
CONTRIBUTOR **
door ManonW

Ook grote wens vanuit Waterschap Scheldestromen!

JvdB
CONTRIBUTOR ***
door JvdB

In de gemeente Eindhoven is dit ook een wens. 

Angela Anemaat
CONTRIBUTOR **
door Angela Anemaat

Waardevolle functionaliteit die nu ontbreekt.

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

@Walter Hol item staat met potlood al in de huidige roadmap (onder het kopje toekomst): https://vismaraet.maglr.com/roadmap-2024/roadmap-2024

We zijn dus zeker van plan om deze functionaliteit toe te voegen. Wanneer kan ik nog niet zeggen.

Heb je alvast wat tips voor ons?
Denk aan, welke categorieen wel en niet? Maximale periode? etc.

Thomas Schmitz
CONTRIBUTOR *
door Thomas Schmitz

Dit zou toch al gewoon gerealiseerd moeten zijn ! 

Walter Hol
CHAMPION *
door Walter Hol

@Bastiaan Friederichs Dank voor je reactie. 

Het liefst zou ik dezelfde functionaliteit als in Self Service terugzien. Geen beperkingen alle verlofsoorten en niet persé een afgebakende periode. Zou ik een keuze moeten maken dan als eerste bij verlofsoorten als Geboorteverlof/Ouderschapsverlof/Zorgverlof & Onbetaald verlof en de mogelijkheid om dit een jaar vooruit te plannen.

Als extra aandachtspunten: 

• Het opgeven van cyclisch verlof in een periode moet niet leiden tot blokkade (misschien wel een melding) van het tijdvak voor aanvullende aanvragen die later in dit zelfde tijdvak ingevoerd worden. 
  • Het intrekken van een verlofdag binnen die periode zou net als een repeterende afspraak in Outlook gevolgd moeten worden door de vraag of dit intrekken van een enkele verlofdag betreft of ook alle dagen hierna binnen de cyclus.
Ger Joosten
CONTRIBUTOR *
door Ger Joosten

@Walter Hol : Goede aanvulling. Meteen meenemen in de oplossing.

En graag aandacht voor de urgentie, ook voor adoptie van Youforce.

Tenslotte is het gebruik van cyclisch plannen van afspraken, standaard in alle agenda software.

Gebruikers gaan er gewoon van uit. En het bespaart werk van medewerker en degene die fiatteert.

Ingeborg Ebbers
CHAMPION *
door Ingeborg Ebbers

@Walter Hol - met name extra aandachtspunt 2 krijgt mijn duim! Al jaren een wens wat mij betreft.

wmvanee
CONTRIBUTOR ***
door wmvanee

Bovenstaande wensen in aanmerking genomen hebben wij als SSC-Ons de wens om cyclisch verlof als optie aan of uit te kunnen zetten. Wij zien met name bij opname ouderschapsverlof en correcties daarop bij cyclisch verlof veel fouten in de salarisadministratie terecht komen wat veel handmatig herstel werk oplevert. 

door Bastiaan Friederichs

@wmvanee wil je beschrijven wat we zouden kunnen doen om te voorkomen dat er fouten gemaakt worden?
Dat vinden de medewerkers waarschijnlijk fijner dan de optie weghalen 😊

wmvanee
CONTRIBUTOR ***
door wmvanee

Het zo inrichten dat als er een extra dag wordt opgenomen deze het voorgaande cyclische verlof niet overschrijft en dus weghaalt, maar erbij op wordt geteld.

Esmiranda Vermeer
CHAMPION ***
door Esmiranda Vermeer

Ik sluit me aan dat het idee van @Walter Hol dit is al lang een wens.
Regelmatig gaat dit mis door het overschrijven.

• Het intrekken van een verlofdag binnen die periode zou net als een repeterende afspraak in Outlook gevolgd moeten worden door de vraag of dit intrekken van een enkele verlofdag betreft of ook alle dagen hierna binnen de cyclus.