Mijn Communities
Help
IngeZie
CONTRIBUTOR ***

Deel herstelmelding

door IngeZie
Status: In onderzoek

Wij lopen er tegen aan dat leidinggevenden bij een deel herstelmelding gebruik maken van het potloodje, om zo het verzuimpercentage aan te passen. Dit is niet wenselijk, want zo raak je de verzuimhistorie van de medewerker kwijt. Zijn er meer organisatie die hier tegenaan lopen en hoe kunnen wij dit ondervangen?

6 Opmerkingen
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@IngeZie ook bij ons gebeurd dit soms, ondanks instructies. Ik heb nog geen oplossing gevonden.

Marcel Bouman
CHAMPION ***
door Marcel Bouman

@IngeZie @FBB Zorgboog wij leggen dit ook duidelijk uit aan de MGR's, maar het ligt dan aan de gebruiker of die de functionaliteiten op de juiste wijze gebruikt. In de meeste gevallen gaat dat gelukkig goed. Een andere oplossing dan duidelijke instructie weet ik zo ook niet.

door Remco te Ronde (Bijgewerkt ‎17-12-2024 14:59 door Remco te Ronde VISMA )
Status changed to: Status: In onderzoek

Beste @IngeZie ,

Inderdaad zoals @Marcel Bouman en @FBB Zorgboog een bekende situatie. Maar beiden geven aan dat het soms helaas mis gaat, maar gelukkig vaker gaat het goed.

Het is wel goed om te beseffen dat wij vanuit Visma|Raet, samen met onze UX-er @Mihaela_Prescornitoiu , aan het kijken zijn naar hoe gedeeltelijk herstel melden op de desktop (dus via Mijn Youforce) werkt. In die analyse nemen we ook mee hoe ''het potloodje'' werkt en wat daar mogelijk beter kan.

Dus voor nu geen concrete oplossing of aanpassing. Maar weet dat we wel onderzoeken of het nog beter/makkelijker kan.

Marcel Bouman
CHAMPION ***
door Marcel Bouman

@Remco te Ronde zou het een idee kunnen zijn om bij gebruik van het potloodje een melding te laten verschijnen met de waarschuwing dat je hiermee de ziekmelding vanaf de eerst ziektedag gaat corrigeren, oid?

Misty de Haan
CONTRIBUTOR *
door Misty de Haan

@Remco te Ronde , zou je de functionaliteit niet kunnen splitsen?
Dus hersteldmelding/ deelherstel (zou ik hernoemen naar wijzigen verzuimpercentage want iemand kan ook meer ziek zijn) en dan correctie. En  bij correctie krijg je dan zeg maar die opties als met het potloodje en bij deelherstel (wijziging verzuimpercentage) krijg je dan alleen de optie om een nieuwe aan te maken.

Is mijns inziens minder foutgevoelig/verwarrend voor gebruikers.

door Remco te Ronde

Hi @Marcel Bouman en @ Misty de Haan ,

Bedankt voor het meedenken in suggesties. Ik zal het delen met mijn UX-collega @Mihaela_Prescornitoiu en mijn expert collega in Verzuim @Marc Draaijers!