Mijn Communities
Help
hielke-visser
CONTRIBUTOR ***

Engelse taal in app én doorwerking naar declaraties

door hielke-visser (Bijgewerkt ‎18-10-2023 09:14 door Maarten VB VISMA )
Status: Niet ingepland

Wij zijn een hogeschool met veel internationale medewerkers. Binnen YF kan er gekozen worden voor een taal (Nederlands of Engels). Opzich werkt dat prima.

 

In de declaratiemodule werkt dit gedeeltelijk door. De categorieen die jezelf aanmaakt worden niet vertaald. Bestaat de mogelijkheid om dit zo in te richten dat de vertaling ook naar het Engels kan.

 

Wellicht is een optie om de instellingen van het Personeelsdossier over te nemen. Een Nederlandse variant en een Engelse variant, zonder dat er dubbele categorieen hoeven worden aangemaakt.

 

gr, Hielke Visser

4 Opmerkingen
door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Niet ingepland

hi @hielke-visser, klopt. Je hebt nu niet de mogelijkheid om de categorie-naam en omschrijving ook in het engels op te geven. 

Ik heb ook geen concreet item gepland om dat wel te doen; er is vrij weinig vraag naar. (alhoewel de community een mooi platform is om te zien of dit bij veel meer klanten leeft).

Het aanmaken van een extra categorie is inderdaad niet ideaal... Misschien is het een beter alternatief om de categorie-naam "dubbel uit te voeren"? --> "Overige kosten / other expenses"

HansMorsman
CONTRIBUTOR ***
door HansMorsman

Wij zouden ook heel blij worden van een consistente vertaling van Nederlands naar Engels. Nu is het toch vaak behelpen en zeker bij nieuw functionaliteiten willen we graag dat de vertaling direct wordt meegenomen en niet ergens op een backlog terecht komt.

eric nieuwstraten HU
CONTRIBUTOR ***
door eric nieuwstraten HU

Wij zijn ook een hogeschool met redelijk wat engelstalige medewerkers.

Voor mijn gevoel zou zo'n uitwerking zoals hieronder te zien is prima werkbaar zijn (tabbladen bij de naam en omschrijving).

ericnieuwstratenHU_0-1698140394696.png

 

door Bastiaan Friederichs

Ook gemeld door @brussaard-c via dit idee: Automatisch vertalen aangemaakte categorieën