Mijn Communities
Help
Andre Feijen
CONTRIBUTOR ***

Helpfunctie in de app via Whatsapp

door Andre Feijen
Status: In onderzoek

Ondanks dat de app intuïtief in gebruik is merken we toch dat medewerkers vragen hebben bij het gebruik van de app. Hiervoor wordt nu een mail verstuurd of wordt gebeld met onze HR Servicedesk. Kan er ook een Whatsapp functie worden toegevoegd om de medewerkers beter van dienst te kunnen zijn.

Elke organisatie moet dan wel een eigen nummer hieraan kunnen koppelen.

 

 

1 Opmerking
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: In onderzoek

Hoi @Andre Feijen ,

 

Bedankt voor het indienen van het idee. Inderdaad je ziet wel eens in bepaalde apps om direct via Whatsapp vragen te kunnen stellen. Dus technisch zullen er mogelijkheden zijn.

 

Om verder te kunnen onderzoeken hebben we wat meer informatie vanuit jouw (en andere beheerders) nodig. Zou jij ons kunnen laten weten:

  • Hoe loopt het contact tussen medewerkers van jouw organisatie en HR nu via Whatsapp? Hebben jullie een smartphone bij HR liggen waar de 'gewone' Whatsapp op staat? Of hebben jullie de betaalde versie van WhatsApp Business?
  • Hoe werkt het in de praktijk? Kan de medewerker via whatsapp iedere random vraag stellen? Van algemene vragen zoals 'wanneer wordt mijn salaris betaald' tot beleidsvragen 'wat is onze visie op groen HR-beleid' tot individuele vragen 'ik zie € 120,00 voor onregelmatigheid op mijn salarisstrook, maar vorige maand heb ik 2x in het weekend gewerkt, hoe zit dat'?
  • Hebben jullie intern een bepaalde werkwijze afgesproken rondom privacy gevoelige informatie? Zodat medewerkers en managers je niet diverse printscreens sturen via Whatsapp? 

 

Kortom samen met mijn collega @Rosa Carrasco Úbeda zijn we heel erg nieuwsgierig om te begrijpen hoe jullie (en andere organisaties) omgaan met vragen via WhatsApp zodat we dit idee verder kunnen onderzoeken.

 

Horen graag je feedback.