Mijn Communities
Help
RFrank
CONTRIBUTOR **

Hersteld melden in Youforce

door RFrank
Status: Afgewezen

Voorheen was het mogelijk om bij de afronding ziekmelding te kiezen voor een reden. Bijvoorbeeld: 'ziek uit dienst', 'einde 104 weken', 'WIA beschikking', 'overlijden'. Nu is dat niet meer mogelijk. Je kunt iemand alleen hersteld melden terwijl dat in sommige gevallen niet zo is. Dit zorgt ervoor dat in Beaufort de melding niet correct in het systeem komt te staan en er onjuiste informatie naar bijv. UWV gaat. Nu is het zo dat er intern wel met salarisadministratie wordt afgestemd om in Beaufort handmatig de reden aan te passen en dat gaat goed. Het zou echter fijner zijn als je daar geen omkijken naar hebt en direct de reden van einde ziekteverzuim in YF kunt aangeven, zoals voorheen het geval was.

3 Opmerkingen
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@RFrank dit is een issue dat ik al heel lang geleden en meerdere malen heb aangekaart. Helaas heeft dat tot op heden nooit geleid tot een aanpassing. Reactie is tot op heden dat er te weinig organisaties zijn die dit een probleem vinden. Conclusie: men moet het inderdaad maar via het proces (dus handmatig extra werk) oplossen.

Zie ook Reden herstel [P01634] ontbreekt - Visma Community

RFrank
CONTRIBUTOR **
door RFrank

@FBB Zorgboog Dank voor de reactie. Ik dacht goed gezocht te hebben naar een eerdere call zoals de uwe...
Hoe het ook zij, het kan vast geen kwaad dit in ieder geval weer een keertje aan te kaarten.

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: Afgewezen

@RFrank Ik ga dit idee sluiten, want inderdaad zoals aangegeven door @FBB Zorgboog was dit al een idee dat bestond. Ik begrijp dat je het niet gevonden hebt, want soms werkt het zoeken een beetje onhandig.

 

Het is in ieder geval zeker goed en dat juichen we alleen maar toe om additionele stemmen en specifieke feedback te geven op ideeen die al reeds eerder besproken zijn. Zoals aangegeven in dat idee heb ik het voorlopig op "Alternatief aanwezig" gezet. Daarmee is zeker de deur niet dicht.

Dus iedereen die nog niet daar op het idee gestemd heeft zou ik aanraden dat alsnog te doen zodat we beter inzicht krijgen over het aantal mensen dat dit echt een goede toevoeging zou vinden.

 

De voornaamste reden om het initieel niet toe te voegen was enerzijds weinig stemmen, maar anderzijds ook omdat de aanname en feedback van andere organisaties was dat dit vrij uitzonderlijk was (en dus prima was om handmatig te doen). Maar misschien hebben jullie @RFrank binnen jullie organisatie andere statistieken over de frequentie van dit soort specifieke redenen die relevant zijn voor bv het UWV. Voeg dat zeker ook als informatie toe aan het idee.

Nogmaals de link naar het eerdere idee: Reden herstel [P01634] ontbreekt - Visma Community