Mijn Communities
Help
Björn Sman
CHAMPION **

Kilometer declaratie in bulk maken

door Björn Sman (Bijgewerkt ‎22-05-2024 12:09 door Björn Sman )
Status: Nieuw

Goedemorgen,

 

Wij hebben in onze zorg sector een aantal teams die werken in de wijk waarbij zij gemiddeld per dag 10 adressen bezoeken. Wij kwamen tot de conclusie dat dit over een team van 10 met gemiddeld 3 werkdagen een sommetje opbracht van (10 medewerkers x 3 werkdagen per week) x 20 werkdagen ( ong. per maand) uitkwam op 600 declaraties per maand. En dat is nog maar 1 wijkteam waarvan wij er 5 hebben. Voor onze controleurs is dit een flink aantal declaraties om te keuren naast dat het voor de medewerker ook veel werk is om dagelijks 10 adressen in te vullen.

 

Vanuit onze organisatie zouden we dan ook graag het idee willen aankaarten voor bulk declaraties waarbij de medewerker een xx aantal kilometers kan invoeren met vervoersmiddel en dan voor een bepaalde periode. Dit kan natuurlijk ook via Self Service workflows maar het zou in de app ook fantastisch mooi zijn. Wij hebben bijvoorbeeld ook MT leden die vanuit hun auto een rapport kunnen draaien met het aantal gereden kilometers die zij zouden kunne bijvoegen als bijlage.

 

 

 

6 Opmerkingen
skakiay
CONTRIBUTOR ***
door skakiay

@Björn Sman mogen wij jou contacten over de implementatie van de declaratiemodule via de app? Wij zoeken een zorgorganisatie VVT waar het al draait en waar wij van kunnen leren. Wij zijn op dit moment bezig met de inrichting en dit idee sluit goed aan bij waar wij mee bezig zijn. Groetjes, Samantha

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

Uit interesse: je verwijst naar het vele werk dat de controleurs moeten doen. Maar hoe kun je controleren als je over een grote periode slechts één totaal aan kilometers zou laten declareren, zonder specificatie per dienst, rit, dag of week?

Björn Sman
CHAMPION **
door Björn Sman

Hi @skakiay ,

 

Tuurlijk mag dat, wij zijn het op dit moment aan het implementeren en ik heb een pilot lopen in een RVE. Wij willen 1 Juni "live" maar we kunnen best wat info uitdelen. Ik stuur je een bericht via het portaal met mijn werkmail.

Björn Sman
CHAMPION **
door Björn Sman

Hi @Marcel Bouman,

 

Dank voor je vraag! Er worden zo nu en dan steekproeven gedaan om te kijken of de aantallen kilometers kloppen met wat gedeclareerd wordt. Een hels karwei....

door Bastiaan Friederichs

@Björn Sman dit idee lijkt heel erg op Bijlage toevoegen bij kilometerdeclaratie


Laat even weten of je dat ook zo ziet, dan sluit ik dit idee en gaan we in het andere idee verder.

Ik heb het gevoel dat je misschien nog een andere oplossingsrichting in gedachten hebt, omdat je pas in de laatste zin het hebt over een bijlage als bewijs... 

Björn Sman
CHAMPION **
door Björn Sman

Hi @Bastiaan Friederichs ,

 

Het lijkt inderdaad veel op deze vraag! Een aantal MT leden hebben een export(excel) wat ze kunnen genereren uit hun voertuig en dienen deze als declaratie in. In een workflow maken wij daar dan een sommetje kilometers/reiskostenregeling etc van. Als we met zoiets kunnen werken zou dat al heel veel schelen. Vandaag hadden wij onze CSMer Robin Klob voor een tactisch overleg en die benoemde dat het voor de fiscus ook herleidbaar moet zijn naar dag x aantal kilometers wat een bulk weer lastig maakt.

 

Het mes snijd een beetje aan twee kanten want je wilt graag herleidbare en goede declaraties maar aan de andere kant zit mijn salaris administratie ook niet te wachten op honderden declaraties om na te kijken en te keuren. Zeker met een 10 koppig wijkteam waarbij je zeker 3-4 declaraties per dag hebt telt dat in de maand natuurlijk best wel op.