Mijn Communities
Help

Melding bij geen toegang gewerkte dagen module

door Bas Menken - Gemeente Leiden (Bijgewerkt ‎16-01-2024 14:10 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status: Gerealiseerd

Wij hebben op basis van selectierubriek declaraties medewerkers wel of geen toegang gegeven tot de module gewerkte dagen.

Iemand die geen toegang heeft ziet echter wel de knop in mijn Youforce. 

De melding die dan in de module gegeven wordt vinden wij erg vaag. Zou dit aangepast kunnen worden?

Het zou natuurlijk nog beter zijn als deze werknemer de knop helemaal niet zou zien.

 

BasMenkenGemeenteLeiden_0-1705309310913.png

 

10 Opmerkingen
door Bastiaan Friederichs

hi @Bas Menken - Gemeente Leiden, deze vraag had je vast al verwacht 😉 Heb je een suggestie voor de tekst in de waarschuwing?

Overigens heeft mijn collega @Sabine dit idee "In onderzoek", Autorisatiebeheer uitbreiden naar arbeidsrelatie
Dat geeft je net wat meer mogelijkheden om te voorkomen dat een gebruiker ook de link naar Gewerkte dagen kan zien...

 

 

door Bas Menken - Gemeente Leiden

@Bastiaan Friederichs 

Helaas gaat het bij ons niet op arbeidsrelatie. Het gaat bij ons om medewerkers die in de roostermodule werken en op die manier hun dagen al verantwoorden via die module.

 

Qua waarschuwingstekst zou ik eerder vermelden dat je geen toegang hebt tot deze module.

Nu lijkt het alsof er geen werklocatie bekend is oid. 

door Bastiaan Friederichs

@Bas Menken - Gemeente Leiden  ik ga er even op broeden.

Ik begrijp wat je bedoelt, een melding over geen toegang vind ik nog niet juist. Je hebt immers wel toegang maar vervolgens geen "rechten" op 1 vd locaties of categorieeen....

Beetje vergelijkbaar met Self Service waar je wel de workflow kan openen maar na het eerste formulier een melding krijgt dat je toch niet verder kan...

door Bastiaan Friederichs

@Bas Menken - Gemeente Leiden  er zijn een aantal scenario's waar we rekening mee moeten houden, dus dit zou mijn voorstel zijn:

Registratie niet mogelijk


Op basis van de inrichting van je werkgever is het niet mogelijk om te dagen te registreren voor deze maand.
Neem contact op met je werkgever als je denk dat dit onjuist is.

door Bas Menken - Gemeente Leiden

@Bastiaan Friederichs Duidelijke tekst. Lijkt mij prima zo

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Ingepland
 
door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Gerealiseerd

@Bas Menken - Gemeente Leiden vanochtend is de wijziging doorgevoerd op productie:

BastiaanFriederichs_0-1707216508695.png

 

Mark Hanssen
VISMA
door Mark Hanssen

@Bastiaan Friederichs .  Denk = denkt.

door Bastiaan Friederichs

@Mark Hanssen dank, ik zie zelfs nog een spelfoutje... Gaan we fixen!

door Bastiaan Friederichs

Alle spelvauten zijn opgelost 😅

 

BastiaanFriederichs_0-1707392942585.png