Mijn Communities
Help

Overzicht verzuimmutaties Youforce app

door Bart Kok - Gemeente Venlo (Bijgewerkt ‎20-06-2023 11:10 door Maarten VB VISMA )
Status: Ingepland

Wij werken sinds 1 juni met verzuim in de Youforce app. Wij zouden graag zien dat we, net als bij de tegel Configuratie gewerkte dagen, een export kunnen genereren van de ingediende verzuimmeldingen. 

 

We kunnen via de systeemmutaties wel een overzicht genereren voor de verzuimmutaties vanuit de app in BO4 zijn verwerkt, maar een export overzicht vanuit de app zou ook mooi zijn. 

11 Opmerkingen
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Bart Kok - Gemeente Venlo Ik ben het volledig met je eens. Ik mis in het overzicht systeemmutaties bijv inzage wie de mutatie heeft ingediend. In Selfservice was dit eenvoudig na te kijken maar met gebruik van de app mis ik dit.

Of hebben jullie wellicht wel een manier om inzichtelijk te maken wie de app gebruikt voor ziek/hersteld melden?

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: In onderzoek

@Bart Kok - Gemeente Venlo @FBB Zorgboog & alle andere mensen die dit idee een +-je gegeven hebben,

 

Deze functionaliteit hebben we initieel even vooruit geschoven omdat het niet zo heel belangrijk leek (vooral tov andere functionaliteit die we nog graag willen toevoegen). We zullen, gezien het aantal likes, kijken wat we hiervoor kunnen doen.

 

Kunnen jullie aangeven waarvoor je zo'n export/overzicht nodig zou hebben? Ik lees in ieder geval om te zien wie een mutatie gedaan heeft, maar dat kun je in principe ook gewoon zien als je het recht "Ziekteregistratie alle medewerkers" hebt door naar de specifieke ziektecase te gaan waarvan je wilt weten wie de ziek of herstelmelding gedaan heeft.

 

Zijn er nog andere redenen? 

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Maarten VB Totaaloverzicht geeft snel en eenvoudig inzage in verzuim, bijv ziekmeldingen die met terugwerkende kracht zijn ingediend t.b.v. afdeling salarisverwerking. Maar ook als controle-overzicht voor de afdeling Verzuim. In het verleden gingen de (deel-)hersteldmeldingen altijd langs die afdeling zodat zij in de gaten konden houden of meldingen correct waren maar ook om te controleren of er wellicht nog een afspraak bij de bedrijfsarts gepland stond die kan vervallen. Helaas ontbreekt in de app de Reden herstel [P01634] want ook die informatie was (is) belangrijk en werd gecontroleerd.

door Bart Kok - Gemeente Venlo

@Maarten VB ik sluit me aan bij @FBB Zorgboog. Een totaaloverzicht geeft voor ons ook snel en eenvoudig inzage in alle verzuimmutaties die via de app zijn ingediend. Daarnaast is dit controle overzicht ook handig voor P&O om verzuimmeldingen te kunnen controleren en monitoren. Voor ons zou het dus ook een mooie toevoeging zijn. 

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: Ingepland

Gezien dit 1 van de populairste ideeen is gaan we hier mee aan de slag. Waarschijnlijk gaan we initieel een export functionaliteit toevoegen waarmee je als beheerder een CSV export (op dezelfde manier zoals bij Declaraties).

 

De export geeft inzicht in de mutaties die gedaan zijn via de Youforce app & desktop software. 

Gerdine
CHAMPION *
door Gerdine

Toevoegend gebruiken wij deze lijst ook om te controleren of de herstelmeldingen goed lopen, omdat dit laatste weken soms misgaat. Export komt dan niet in RVM. Wanneer kunnen wij de release hiervan verwachten?

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB

Hallo @Gerdine ,

 

Bedankt voor je toevoeging. We zijn helaas door omstandigheden nog niet toegekomen aan deze wens, maar hij komt er zeker aan. Zoals ik het nu kan inschatten moet je denken aan februari/maart.

 

Met vriendelijke groet,

Maarten

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

Hallo @Maarten VB , al een concretere datum bekend? Ik heb nu weer een ticket moeten inschieten om dringende informatie m.b.t. een bepaalde melding te krijgen. Zou toch wel heel fijn zijn wanneer wij gewoon zelf even snel kunnen nakijken wie bijv een bepaalde mutatie heeft ingediend.

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB

@FBB Zorgboog Een concrete datum kan ik niet afgeven, maar ik verwacht dat het ergens in Maart beschikbaar zal zijn. Ondertussen mag je altijd een ticket aanmaken en zoals je ook gisteren gezien hebt krijg je hier snel antwoord op van ons.

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Maarten VB dank je en inderdaad een snelle reactie op het ingeschoten ticket gehad👍

Frank Pleyade
CONTRIBUTOR **
door Frank Pleyade

 Hallo @Maarten VB, is er toevallig ondertussen al een concrete datum bekend?