Mijn Communities
Help
Maurice van de Pol
CHAMPION **

Splitsen bedrag naar 2de bankrekening

door Maurice van de Pol (Bijgewerkt ‎05-07-2024 15:56 door Remco te Ronde VISMA )
Status: Afgewezen

In SelfService heeft een medewerker de mogelijkheid om een deel van zijn salaris naar een andere bankrekeningnummer te laten overmaken bijvoorbeeld vanwege alimentatie of naar een separate en/of rekening.

 

Het zou fijn zijn dat dit ook in de app/MijnYouforce zou kunnen zodat we de SelfService-procedure kunnen elimineren (zoals onze CSM adviseert).

 

MauricevandePol_0-1719404026915.png

 

5 Opmerkingen
door Bas Menken - Gemeente Leiden

Waarom zou je dit willen als werkgever? Dit kan een werknemer toch prima zelf instellen bij zijn bank?

 

Een rekeningnummer dat niet op naam staat van de werknemer (eigen rekening of een en/of rekening) mag volgens mij ook niet van de wet aanpak schijnconstructies

Maurice van de Pol
CHAMPION **
door Maurice van de Pol

"Waarom zou je dit willen als werkgever?"  Servicegerichtheid

 

"Dit kan een werknemer toch prima zelf instellen bij zijn bank?"  Dat is toch niet hetzelfde aangezien dat bij een bank op datum gaat en salarisbetalingen variëren qua datum.

 

"Een rekeningnummer dat niet op naam staat van de werknemer (eigen rekening of een en/of rekening) mag volgens mij ook niet van de wet aanpak schijnconstructies" een medewerker kan meerdere rekeningnummers hebben dus dan voldoet dat aan de voorwaarde.

 

Maar bedankt voor je reactie! 

Marcel Bouman
CHAMPION ***
door Marcel Bouman

@Maurice van de Polik begrijp je wens om servicegericht naar medewerkers te zijn maar ik zal je idee niet steunen, ik ga hierin mee met @Bas Menken - Gemeente Leiden . Onze medewerkers ontvangen hun salaris op één rekening, en het is aan henzelf om dit -na ontvangst- naar wens te verdelen. Wij gaan als werkgever niet de privé boekhouding van medewerkers voeren.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Hoi @Maurice van de Pol ,

 

Allereerst bedankt voor het aanmaken van dit idee. Ik zie dat @Bas Menken - Gemeente Leiden en @Marcel Bouman reeds hun mening hebben gedeeld.

 

Normaliter behandelen mijn collega's en ik die verantwoordelijk (=Bastiaan, Maarten & Rosa) zijn voor de Youforce App elke 2 weken alle nieuwe ideeen. Maar omdat je al reacties hebt gehad van andere beheerders ook al vast onze reactie.

 

We zijn heel blij met ieder idee en suggestie. En inderdaad het gebruik van een tweede bankrekeningnummer komt/kwam inderdaad vaker voor. Een iets afwijkende situatie, maar toen de spaarloonregeling nog bestond was dit ook iets waarvoor veelvuldig een 2e bankrekeningnummer gebruikt was. En ook bij alimentatie komt/kwam het ook best regelmatig voor. Dus zo gek is je suggestie niet.

 

Maar op het moment dat we 'wijzigen rekeningnummer' hebben toegevoegd aan de App & Mijn Youforce hebben we besloten dat het inderdaad niet meer gebruikelijk is. De mogelijheden van de bank-apps om direct na de salarisbetaling geld over te maken naar andere rekeningnummers/spaarrekeningen is tegenwoordig eenvoudiger dan enkele jaren geleden.

 

Daarom zijn we niet voornemens om het 2e bankrekeningnummer beschikbaar te stellen via de app / Mijn Youforce. 

 

Maar als gebruiker heb je natuurlijk de vrijheid. Als het enorm wordt gewaardeerd door medewerkers in jouw organisatie dan staat het je vrij om de Self Service workflow bankrekeningnummer voor 2e rekeningnummer te blijven gebruiken. Dat kan prima, alleen kan de medewerker het dan niet aanpassen via de app.

door Remco te Ronde

Note 05-07-2024: Het idee en status is niet gewijzigd. Enkel het label 'Profiel' is toegevoegd, zodat het makkelijker terug te vinden is.