Mijn Communities
Help
oscarwolbrink
CHAMPION *

Youforce app: ook categorie Uren toevoegen

door oscarwolbrink
Status: Niet ingepland

de gewerkte uren zoals bereikbaarheidsdienst en/of percentages overwerk zijn nog geen mogelijkheid van de Youforce App. Op dit moment kent de App alleen declaraties in kilometers en in euro's. Uren categorie bestaat dus nog niet.

 

3 Opmerkingen
door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Niet ingepland

"Niet ingepland" is in dit geval de juiste status. Dat wil zeggen dat ik niks concreets gepland heb.

Maar dit onderwerp hebben wel vaker besproken. Als ik dat samenvat komt het er op neer dat als we "Declaratie in uren" gaan toestaan, dit een heel platte functionaliteit zal zijn. 
En misschien neigt het wel meer naar een "Stuks-declaratie" dan specifiek uren..

Met "platte functionaliteit" bedoel ik dat we niet van plan zijn om allerlei berekeningen toe te voegen. Dus dat de medewerker start- en eindtijden kan ingeven, dat wij die omrekenen naar de juiste duur per percentage overwerk bijvoorbeeld.

We zien het wel voor ons dat je een declaratie voor kunt doen voor een x aantal uur overwerk 125%. Of een declaratie van 4 bereikbaarheidsdiensten. Of een declaratie van 6 huwelijken in het geval van een BABSer.

Vaak is het zo dat er allerlei andere parameters een rol spelen. Bijvoorbeeld of het een weekend betreft, en meer.

Dat zullen we met elkaar moeten onderzoeken zodra we ruimte hebben om extra functionaliteit toe te voegen aan de declaratie-module.

Ik roep daarbij wel iedereen op om een duimpje omhoog te geven of extra voorbeelden en uitleg te geven, zodat ik ook beter begrijp of dit idee belangrijker is dan andere ideeen.


Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

@oscarwolbrink ik ben erg benieuwd naar de achtergrond van je vraag/idee. Zou je dit nog verder kunnen toelichten?  Hoe zie je dit bijvoorbeeld in samenhang met het gebruik van (complexe) rooster- en planningsapplicaties, waarin deze uren veelal in geregistreerd worden en waarin middels diverse instellingen (o.a. CAO) de juiste berekeningen worden uitgevoerd.

oscarwolbrink
CHAMPION *
door oscarwolbrink

@Marcel Bouman Als je een rooster / planningsapplicatie gebruikt, komen deze uren uit deze applicatie.

Wij (DOWR Gemeente) hebben niet zo'n systeem. Als medewerkers dan werken bijvoorbeeld in een bereikbaarheidsdienst op zaterdagavond, zit daar een bepaalde vergoeding achter.

De medewerker moet dus deze gewerkte uren ergens kwijt. In het "oude" systeem, hadden we een eigen excel rekenblad erachter zitten. In de inrichting met de app, is deze mogelijkheid er niet meer en kunnen de medewerkers deze uren niet via de app declareren.