Mijn Communities
Help
Jeroen Coret
CONTRIBUTOR ***

Actieve signalering start workflow op medewerkerniveau

door Jeroen Coret
Status: Alternatief aanwezig

Je kunt via actieve signalering mooi gebruik maken om een workflow voor een gebruiker klaar te zetten. Wanneer je dat wilt doen op een persoonsrubriek (bv datum afloop SKJ registratie) en een medewerker heeft meerdere dienstverbanden is het resultaat dat voor elk dienstverband een mutatie klaar komt te staan.

 

Graag zou ik zien dat we in die situaties aan kunnen geven dat er maar 1 mutatie klaar wordt gezet in Self Service. Zeker nu we steeds vaker van deze mogelijkheid gebruik gaan maken komt dit steeds vaker naar voren.

6 Opmerkingen
Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

@Jeroen Coret  ik zit te denken aan een vergelijking tussen P01001 persoonsnr en P01111 Hoogst volgnr dvb. Als die gelijk zijn dan de taak uitvoeren, anders niet. Maar dat krijg ik helaas (nog) niet in de conditie van een signaal gezet. Ga ik nog verder over nadenken.

Goed idee, ik steun het!

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

@Jeroen Coret  ik bedoelde dat ik P01101 volgnr. Dvb zou willen vergelijken met P01111 (en dus niet P01001 Persoonsnr met P01111). Dat had ik per abuis verkeerd beschreven (tja, vrijdagmiddag he...)

Of dit überhaupt een oplossing kan zijn weet ik nog niet, het is een lastige.

Jeroen Coret
CONTRIBUTOR ***
door Jeroen Coret

@Marcel Bouman Interessant idee. Wil je me op de hoogte houden indien je daar voreringen in maakt?

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Jeroen Coret , dit is bij ons ook een grote wens. Nu hebben we namelijk dubbelingen en medewerkers zouden nu twee keer dezelfde mutatie moeten invullen en verzenden. Graag lees ik mee met de oplossingen. 

door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

@Jeroen Coret  @Marcel Bouman @Lieke Sterk Huis 

Hartelijk dank voor dit idee. Het idee is op zich helder in de zin dat het niet in alle gevallen wenselijk is om een persoonsgerelateerd signaal bij alle dienstverbanden terug te zien.

Echter deze werking is het gevolg van de generieke opzet van AS-G.  In veel gevallen kan het ook wenselijk zijn dat een PS signaal bij meerdere dienstverbanden (en dus OE's/managers) te zien gaat zijn. Ook ben ik bang dat het erg lastig is generieke regels te definiëren op basis waarvan een signaal wel/niet bij een DV terecht moet komen. Voor de ene klant is dat algoritme 1, voor de ander algoritme 2 enzovoorts.

 

In hoeverre is het een optie/workaround als in voorkomende gevallen van de PS rubriek een eigen DV wordt gemaakt en die als trigger voor het signaal wordt toegepast? Want dan wordt wel alleen voor het juiste/gewenste DV een signaal aangemaakt.

Jeroen Coret ZONL
CONTRIBUTOR **
door Jeroen Coret ZONL

Beste @Frank JHM Poell ,

 

Het vastleggen van een persoonsrubriek op een DV rubriek vind ik risicovol en daarom zeer onwenselijk.

 

Als voorbeeld het kenmerk of iemand een VOG heeft aangeleverd bij een medewerker die 2 dienstverbanden heeft (nummer 1 en 2). Wanneer je dat gegeven op een DV rubriek vastlegt bv alleen op dv 2 en dat dienstverband wordt uit dienst gemeld dan moet je maar net doorhebben dat je die waarde moet verhuizen want anders gebeurd er helemaal niets meer met de actieve signalering.

 

Liever zou ik een instelling zien binnen actieve signalering waarmee ik kan aangeven dat het signaal op persoonsniveau tot uiting moet komen ipv op dienstverband.