Mijn Communities
Help
Paul Wevers Consultancy
CONTRIBUTOR ***

Begindatum historie corrigeren in Batch

door Paul Wevers Consultancy (Bijgewerkt ‎29-09-2022 07:28 door Paul Wevers Consultancy )
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

In verband met blokkades in RVM draai ik bijna dagelijks de procedure (160411) "Begindatum historie corrigeren" zodat de medewerkers in verzuimmanager 1.0 niet geblokkeerd raken.

 

Dit moet ik nu iedere dag handmatig opstarten. Is het niet mogelijk om deze via een batch iedere dag uit te laten voeren?

 

Nu krijg ik geen mogelijkheid bij het activeren van de procedure om de batch aan te zetten.

3 Opmerkingen
door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

@Paul Wevers Consultancy hartelijk dank voor dit idee.

Kun je aangeven wat de situatie/oorzaak is van het moeten draaien van deze functie?

 

Want wellicht is het beter om zo'n issue in de bron op te lossen. In de praktijk zien we bijvoorbeeld dergelijke blokkades worden veroorzaakt doordat de ingangsdatum van de “uren per week” een paar dagen na de "datum in dienst" ligt. 

Functioneel gezien is dat -los van de blokkades- ook niet wenselijk, dus wellicht handiger om de HSS processen in dit kader na te lopen.

Paul Wevers Consultancy
CONTRIBUTOR ***
door Paul Wevers Consultancy

@Frank JHM Poell 

 

Dit doe wij op instructie van Raet ivm rvm.

 

Als ik de bron op kan lossen graag, maar ik weet niet hoe.

Het betreft toekomstige arbeidsrelaties die omgezet worden.

 

Hartelijke groet,

Paul Wevers 

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@Paul Wevers Consultancy Hoi Paul, Wij hadden hier ook last van. Zodra iemand niet per de 1ste van de maand in dienst komt dan dient de salarisadministratie de ingangsdatum van de werknemer aan te passen naar de juiste ingangsdatum dus bv. iemand komt per 15-03-2023 in dienst dan dient de ingangsdatum hier ook op aangepast te worden 15-03-2023 i.p.v. 01-03-2023 en dan de arbeidsrelatie aan te passen van toekomstig naar wat het dient te zijn. Dan hoef je ook geen procedure (160411) "Begindatum historie corrigeren" zodat de medewerkers in verzuimmanager 1.0 niet geblokkeerd raken te draaien.