Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Signalering in de mutatiecontrolelijst als het gegenereerde journaalpostenbestand niet in evenwicht is. (PRG-I-132)

door Former Member
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Wij hebben per ongeluk in april een uitvoercode gebruikt die niet gekoppeld was aan een grootboekrekening waardoor het journaalpostenbestand niet in evenwicht was en niet ingelezen kon worden in ons Financiële Systeem. In het journaalposten bestand in het salarisdossier was dit niet af te lezen en leek alles goed te zijn.

Het moet voor Gemal Direct toch relatief makkelijk te signaleren zijn als er een uitvoercode gebruikt wordt die niet aan een grootboekrekening gekoppeld is. Uitvoercodes worden tenslotte in Gemal gekoppeld aan de grootboekrekening

3 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Dat is vreemd. Wij controleren maandelijks het overzicht Standaard journaalpost. Gaan naar de laatste pagina en kijken wat er bij regel Tot tegenrekening 2100000 staat. Geen bedrag sluit de journaalpost. Wel een bedrag, dan is debet en credit niet gelijk en heb je wat uit te zoeken.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Dag Theo, Graag wil ik met je in overleg hoe je dit vorm gegeven ziet; de werkwijze is idd dat je na iedere productie meteen de journaalposten doorneemt op verschillen en deze daarna zelf moet controleren vwb de inrichting. Maar na registratie te hebben gezien is dit niet meer relevant; daarom sluit ik deze wens.

door Evert van Manen
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

De wens is van 160519 en nu 4/2/22 is er slechts 1 stem. Op basis daarvan gaan we deze wens helaas niet honoreren.. Wel het verzoek aan je gedaan via mail hoe deze ondersteuning dan gewenst zou zijn.