Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Flexibiliteit gewenst bij opstellen van een conceptverslag (PFMN-I-95)

door Anonymous
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Via 'Beheer > Overige Instellingen' bezit PM over de volgende twee features:

* Concept gesprek gebruiken voor Leidinggevende;
* Concept gesprek gebruiken voor medewerker.

Bij Avans is het zo ingericht dat het FG tweezijdig is (zowel medewerker als leidinggevende hebben toegang en lees-schrijfrechten), maar het BG is éénzijdig (alleen de leidinggevende bereidt het verslag voor en de medewerker tekent voor gezien). Dit willen we zo behouden.

Echter, we willen wel dat de leidinggevende een conceptgesprek kan voorbereiden. Nu is het BG afgesloten voor de medewerker tot aan de ondertekening toe, ofwel géén collectief invoerrecht (terwijl ze wel alles kunnen volgen in het wijzigingsverslag). Het 'concept gesprek gebruiken voor leidinggevende' kan jammer genoeg alleen als het collectief invoerrecht voor zowel BG als FG uit staat, maar we willen juist wel collectief voor alleen het FG behouden.  

Kortom, we zien graag een flexibelere indeling. Waar zowel medewerker als leidinggevende een conceptgesprek kan opstellen en pas zichtbaar maakt voor de ander wanneer zij dat willen.

Dan nog een tweede, in het kader van zelforganisatie willen sommige academies werken met de werknemer die zijn eigen beoordeling opstart en waar scoring aan de leidinggevende behouden blijft. Dit betekent dat ook het BG tweezijdig wordt, gelijk het FG. Het zou mooi zijn dat de opties 'concept gesprek gebruiken voor leidinggevende'  en 'concept gesprek gebruiken voor medewerker' beide mogelijk zijn met de optie collectief invoerrecht voor de beoordeling aangevinkt.

2 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik wil graag nog een poging om dit idee van een jaar oud nogmaals onder de aandacht te brengen. Ik vraag me echter af of het uberhaupt gelezen wordt, maar het zou een mooie wijziging zijn wat het gebruiksgemak vergroot.

MSchopman
VISMA
door MSchopman
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Hartelijk dank voor uw wens, 

Gezien de hoeveelheid werk op de huidige Roadmap verwachten wij niet dat we dit de komende 2-3 jaar gaan realiseren, tevens heeft dit request geen andere kudo's ontvangen. Om geen verkeerde verwachtingen te wekken wijzen wij daarom de wens voor nu af.