Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

'Inloggen als' mogelijk maken (SLSR-I-50)

door Former Member
Status: Niet ingepland

 

In RVM zit een functie waarbij je als beheerder kunt inloggen als een willekeurige gebruiker. Deze functie wordt door ons node gemist bij HRSS. Carante Groep heeft nu tig accounts in onderhoud om na te kunnen bootsen wat de gebruiker ervaart. De wens is dan ook om binnen HRSS te kunnen functioneren als een willekeurige gebruiker met diens autorisatie.

 

Zoals de heer of mevrouw Tronchet  op 19 juli aangeeft zou het nog beter om dit voor het gehele Youforce portal in te richten. 

 

29 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

"Inloggen als" is een functie die ook wij momenteel zeker missen in HRSS. We werken voor meerdere klanten en deze vraag/wens komt bij vrijwel alle klanten terug.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Zou heel fijn zijn

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

een eenvoudige knop, voor onze helpdesk functie om mee te kijken met de gebruiker inclusief toestemming. Een soort teamviewer maar dan efficiënt geregeld binnen alle E-HRM modules

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Wij lossen dit momenteel op door gebruik te maken van de Single Sign On. Wij vullen onze eigen gegevens in en kunnen dan inloggen op het account van de medewerker. Maar het zou prettiger zijn als dit op een andere manier kan.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Het zou helemaal mooi zijn als dit 'inloggen als' dan aan het toegangsbeheer toegevoegd kan worden.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

De applicatiebeheerder rechten geven om te kunnen zien hetgeen een medewerker ziet zou een uitkomst zijn. OF een test omgeving waarin alles uitgevoerd kan worden als medewerker en als manager. Nu zit je altijd direct in de live omgeving hetgeen niet wenselijk is.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Zou inderdaad een hoop mail gedoe en printscreens sturen schelen. Nu kun je alleen overnemen met een tijdelijk wachtwoord, maar dan zadel je de eindgebruiker weer op met een nieuw wachtwoord

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

@ MH van der Kolk: alhoewel ik van mening ben dat een testomgeving een standaard zou moeten zijn naast je productie-omgeving, moet je deze zelf aanschaffen: de sandbox. Je krijgt daarmee een aparte omgeving waarmee je naar hartenlust kunt testen en data overhevelen.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Voor ons zou inloggen als, helpen om het vraagpunt een betre ondersteuning te geven aan de medewerkers. Voor de testomgeving hebben wij een extra bedrijf waardoor we in SelfService prima kunnen testen, met fictive medewerkers op dit testbedrijf.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Voor flex benefits zou dit ook echt wel de oplossing zijn aangezien je daar echt niet kan zien wat de medewerker ziet. Nu denken wij aan oplossing als teamviewer, maar die wordt al gebruikt door onze helpdesk en wordt het weer lastig omdat die al standaard aan staat bij alle medewerkers en wij weer een andere afdeling zijn die toch willen helpen.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Zou zeker fijn zijn. Zeer terechte wens. RVM werkt perfect.
Wel op Youforce niveau. Dit niet (zoals RVM) in iedere module afzonderlijk bouwen.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Wij werken niet met RVM maar het lijkt mij een goed idee! Het mooiste zou zijn om dit als gebruikersrol in te kunnen richten zodat P&O medewerkers op deze manier ook mee kunnen kijken met leidinggevenden, die blijven hangen op een formulier.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

In RVM maak ik hier vaak gebruik van waardoor de ondersteuning van gebruikers veel soepeler verloopt. Dit zou wat mij betreft zeer wenselijk zijn in HRSS

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Dit lijkt mij wenselijk in elke module!

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Er kleven, met name juridische, bezwaren aan de werkwijze van 'Inloggen als'. Ook vanuit Verzuimmanager zijn we al een tijdje aan het kijken naar de haalbaarheid voor continuering van de huidige werkwijze. Uit de grote hoeveelheid stemmen bevestigt voor ons dat het 'mee kunnen kijken' met gebruikers een zeer gewenste functionaliteit is. Zou het echter niet beter zijn om de gebruiker zijn scherm te laten delen, of de mogelijkheid te geven om een 'video'opname te laten starten?

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Hallo Henk Jan, zeker. Soort teamviewer. Wat mij betreft prima. Resultaat is hetzelfde. Eigenlijk nog beter. Je kunt dan ook dingen voordoen voor een klant. Nadeel is dat klant altijd toestemming moet geven, maar juridisch denk wel beter. Soms wil je ook iets testen zonder dat klant dat hoeft te weten.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ik gebruik deze functionaliteit vooral om, voor dat ik de gebruiker laat weten dat veranderingen zijn doorgevoerd, te kijken of de juiste wijzigingen zijn doorgevoerd.

Remco Plas

Van: Raet [mailto:7191c574cce1b12be3ce4f5b@mailer.aha.io]
Verzonden: dinsdag 11 oktober 2016 9:29
Aan: Aha!
Onderwerp: HenkJan van Commenee (Raet) responded to idea SLSR-I-50 'Inloggen als' mogelijk maken

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik neem aan dat het bezwaar gegrond is in het feit dat je als beheerder dingen kan invoeren/wijzigen alsof je iemand anders bent, want voor inzage rechten gaat dit, in ieder geval voor een beheerder, niet op aangezien die alles al kan zien. Wellicht dat het mogelijk is dat als je 'inloggen als' gebruikt wel iemands rechten overneemt, maar dat enige acties gekoppeld blijven aan het beheerders account?

En alhoewel Teamviewer een mooi programma is, is niet iedereen even handig daarmee en laat de responsetijd af en toe wel eens te wensen over.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Wij maken gebruik van DameWare om mee te kijken met een medewerker, of we laten medewerker bij ons inloggen of we schuiven aan .... prima om het probleem te constateren en een eerste analyse te doen. Maar als je vervolgens het probleem denkt opgelost te hebben, wil je dat toch eerst zelf beoordelen, voordat je een medewerker er mee lastig valt. En dan zou het fijn zijn, als we kunnen 'inloggen als', uiteraard met toestemming van de medewerker.

Nu wijzig ik soms de netwerknaam van de gebruiker in mijn eigen netwerknaam en log dan via xsso in als de medewerker, want af en toe is het gewoon nodig om precies te zien wat een medewerker ziet. Als applicatiebeheerder weet ik mijn weg toch wel te vinden en kan ik bij alle inhoud, dus een 'inloggen als' voegt daar niets aan toe. Maar met een goede logging van het legale 'inloggen als' waarborg je vooral dat er niet ongeautoriseerd en onnaspeurbaar wijzigingen kunnen worden doorgevoerd.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Problemen met inloggen als zijn dat juridisch je audit trail minder waard wordt. Hoe kan je immers garanderen dat de manager akkoord is met een zekere mutatie/declaratie als verschillende mensen kunnen inloggen als die manager? Bij 'vervanging' wordt netjes aangegeven wie de actie echt heeft uitgevoerd.

Ook als functioneel beheerder wil je niet geconfronteerd worden met een manager die keihard beweerd dat het digitale tracking niet klopt en dat hij of zij niet ter verantwoording kan worden geroepen omdat iemand anders het gedaan moet hebben.

Je zou het liefst een officiele 'inloggen als' willen hebben zodat je ook dit officieel bij kan houden. Inloggen als een medewerker en als je dan iets doet, dat er netjes bij staat dat dit is gebeurd door de functioneel beheerder. Het XSSO is daarin ook een probleem wat je zou moeten oplossen door bij elke mutatie te registreren met welk XSSO iemand is ingelogd.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik ben het met HenkJan eens dat meekijken een oplossing kan bieden. Als die functionaliteit ingebouwd kan worden in het portaal, zou dat een prima uitkomst zijn. Ik zeg nadrukkelijk: ingebouwd worden in het portaal, want de externe applicaties kennen we allemaal wel.

Toch kleeft hier het probleem aan dat zowel gebruiker als functioneel beheerder tegelijk aanwezig moeten zijn. Het blijft dus handiger om een 'Inloggen als' te bouwen die wel kan voldoen aan gewenste veiligheidseisen, bescherming persoonsgegevens, enz. De logging moet dat dan zonneklaar aangeven.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik mis ook dat ik niet kan "inloggen als" en dat je direct in de live omgeving zit als je iets uitprobeert

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Voorbeeld waarom zeer handig: gebruiker claimt bepaald formulier niet te zien. Ik kijk alles na, autorisaties staan goed. Vermoed dat gebruiker niet goed kijkt. Gebruiker werkt op andere locatie, reageert niet op verzoek printscreen te sturen. Enige manier om op te lossen: gebruiker om inloggegevens vragen. Dat wil je eigenlijk ook niet.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Misschien handig als wij als klanten elkaar opzoeken op bijv. Linkedin waarmee we elkaar kunnen informeren en contacten kunnen leggen ? Is dat een idee ?

Connect vooral.

www.linkedin.com/.../

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

"Inloggen als" is erg handig voor oplossen van zaken op afstand. Ook voor het controleren van een nieuwe professionele gebruiker voor de indiensttreding is dit erg handig zijn. Nu maak ik het account aan met een wachtwoord om deze later te resetten. Dit leidt niet tot juridische problemen omdat een applicatie beheerder al toegang heeft tot de data.  

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Een "inloggen als" is zeker een goed idee. Je wilt in principe zoveel mogelijk in je eigen account blijven werken, maar wel kunnen zien wat anderen zien. Door het Nieuwe Inloggen kun je niet zomaar met gebruikersnaam en wachtwoord inloggen als een andere gebruiker. Hierdoor verdwijnt er een "sluiproute", maar dat maakt de noodzaak van een "inloggen als" wel groter.  

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Hartelijk dank voor dit idee.
Helaas zien wij binnen afzienbare tijd geen plek op de roadmap voor dit idee. Daarom zal het idee niet ingepland worden.

door Sabine Koelewijn
Status changed to: Status: Niet ingepland
 
Frans Bekkers
CHAMPION *
door Frans Bekkers

Wel raar dat als zoveel organisaties dit willen, het niet ingepland kan worden. Ontzettend jammer.