Mijn Communities
Help

Automatisch OnYouforce account bepaalde groep

door Paul Wevers - Ikazia
Status: Nieuw

Wij gaan voor het indiensttredingsproces medewerkers hun gegevens vooraf aan laten vullen in Youforce. Wij kunnen voor medewerkers automatisch een account aan laten maken. Dit gebeurt op basis van P15013 icm een identity die niet gevuld is.

Graag zouden wij de stagiaires uit willen sluiten van deze automatische mail.

Is het mogelijk om de rubriek P15013 uit te breiden met bijvoorbeeld de optie wel een Youforce account aanmaken (ivm PDOL), maar geen OnYouforce account aanmaken.

6 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Paul Wevers - Ikazia , bij ons hebben de inhuurkrachten geen Onyouforce-account, maar er is wel een PDOL voor hen aangemaakt. Onze instellingen zijn:

GeaBussinkVeerbeek_0-1733311648405.png

Misschien kun je hier iets mee.

Mark Hanssen
VISMA
door Mark Hanssen

Hoi @Gea Bussink-Veerbeek ,

Dank voor het meedenken!

Het personeelsdossier is het probleem in dit geval niet. Wij willen niet dat deze groep medewerkers de uitnodiging krijgen om een Onyouforce account aan te maken, maar direct via SSO in moet loggen volgens de instructie die ze bij indiensttreding krijgen. Op het moment dat we P15013 op N zetten kunnen ze ook niet inloggen, omdat ze geen Youforce gebruiker zijn.

Als ik het verkeerd zie hoor ik het graag.

Bedankt,

Paul

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Paul Wevers - Ikazia , Als je eerst de genoemde waarden meegeeft, kun je één dag voor datum in dienst met een actieve signalering de rubriek P15013 via een workflow in HRSS op "J" laten zetten. Zodra P15013 op "J" staat zal Iam de external identity vullen. Dit werkt alleen als je elke dag via Iam automatisch de external identity's laat vullen. 

@Gea Bussink-Veerbeek : Dank voor je oplossing met het actieve signaal. Volgens mij gaat dit het probleem grotendeels oplossen!

door Sabine Koelewijn

Dankjewel voor de toelichting @Gea Bussink-Veerbeek