Mijn Communities
Help
Marianne Marsman
CHAMPION ***

Zonder pingID inloggen bij de modules binnen Mijn Youforce

door Marianne Marsman
Status: Gerealiseerd

Graag mogelijk maken dat we binnen Mijn Youforce niet bij de afzonderlijke modules weer opnieuw moeten inloggen met PingID.

14 Opmerkingen
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario (Bijgewerkt ‎09-08-2023 08:54 door Raymond_de_Rozario )

Hoi @Marianne Marsman 

 

Ik hoop echt van harte dat jouw idee overladen wordt met Kudos. Dit dubbel inloggen wekt bij mij nu al irritatie op, en ik ben nu alleen nog met de inrichting bezig. Laat staan dat we straks met ons allen op deze manier moeten werken.

 

Groeten,

 

Raymond

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

Hoi @Raymond_de_Rozario 

 

Je zou in de tussentijd als workaround elke dag een bypass van 24 uur kunnen instellen voor jouw account in Account Beheer.

 

Met vriendelijke groet,

Marianne

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Hoi @Marianne Marsman ,

 

Dat is in mijn optiek een workaround die alleen in noodgevallen dient ingezet te worden. Qua beveiliging is dit absoluut niet wenselijk. Binnen onze organisatie zijn 57 medewerkers met een professional account. Je snapt mijn punt denk ik wel over het zo snel mogelijk oplossen van dit probleem. Het is niet de groep van standaard gebruikers die hier last van heeft. Deze spenderen (als het goed is) weinig tijd op Youforce. Het zijn de professionals die hier dagelijks het grootste gedeelte van de dag hier mee moeten werken hier last van hebben. Op het moment dat de time-out ook nog eens laag staat, kan je niet eens 2 uur bij je werkplek vandaan, of je moet ook weer opnieuw inloggen.

 

Ik denk dat er goed naar de prioritering moet worden gekeken.

 

Groeten,

 

Raymond

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

Hoi @Raymond_de_Rozario ,

 

Dat ben ik helemaal met je eens!

De workaround is wat mij betreft ook een noodoplossing, die ik alleen zou gebruiken voor jezelf tijdens de inrichting en niet voor ander professionals.

 

Ik hoop ook dat ze dit idee snel ten uitvoer willen brengen zodat alle Professionals op een fatsoenlijke manier met Mijn Youforce kunnen werken, want nu zorgt het alleen maar voor frustatie.

 

Mvg,

Marianne

 

 

door Sabine Koelewijn
Status changed to: Status: In onderzoek

Hoi @Marianne Marsman  en @Raymond_de_Rozario

 

Bedankt voor dit idee. Begin deze maand hebben we een bug gehad waardoor extra authenticatie gevraagd werd. Dit is inmiddels opgelost. We hebben wel voor een aantal modules voor professionals een extra beveiliging waardoor je een tweede keer de 2FA moet bevestigen, dus niet opnieuw hoeft in te loggen. Dit is een eenmalige extra beveiliging waardoor je als professional gekenmerkt wordt en je dit bij de volgende modules niet meer hoeft te doen. Deze extra beveiliging is toentertijd toegevoegd vanuit klantfeedback. 

 

Ik ben daarom benieuwd of dit idee te maken heeft met de bug (en of het dus nog speelt) of met de extra beveiliging voor bepaalde modules binnen Mijn Youforce. En ik dat geval of je/jullie eventuele nieuwe ideeën hebben hoe we toch een extra beveiliging toe kunnen voegen. Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden. 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Hoi @Sabine Koelewijn Bij mij doet het probleem zich op dit moment niet meer voor. 

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Sabine Koelewijn 

Bij beaufort of configuratie Flex Benefits moet je nog wel een tweede keer de 2FA bevestigen.

Voor welke modules nog meer zit er nu een extra beveiliging op?

Het liefst zou ik niet een tweede keer 2FA moeten bevestigen, maar als het eenmalig is dan is het niet zo'n probleem.

Het probleem van begin deze maand doet zich in elk geval niet meer voor.

 

door Sabine Koelewijn

@Marianne Marsman Dat zijn alle modules die alleen beschikbaar zijn in het huidige Youforce via admin.youforce.com.

door Sabine Koelewijn
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Bedankt voor de terugkoppeling @Marianne Marsman en @Raymond_de_Rozario . Ik wijzig de status naar gerealiseerd. 

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Sabine Koelewijn 

Het werkt toch echt niet handig met het extra inloggen elke keer. Graag zie ik dat het mogelijk wordt gemaakt dat dit uitgeschakeld wordt. of centraal door Visma of dat je als werkgever het kan uitschakelen.

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Marianne Marsman @Raymond_de_Rozario  

Sinds gistermiddag heeft Visma ons gemarkeerd als SSO voor professionals-organsiatie [n.a.v. Single Sign On voor professionals - Visma Community ]. De 1e testen laten zien dat ik als beheerder gewoon SSO kan inloggen zonder 2FA. Na het aanklikken van bijv HR Core Beaufort verschijnt direct het bekende Citrix-scherm waarmee je Beaufort kunt starten. Uiteraard moet je vervolgens daar wel apart inloggen. Start ik bijv Autorisatiebeheer, dan gaat die direct door. Ik liep gistermiddag nog wel tegen een probleem met opstarten Werving & Selectie op maar daar wordt nu naar gekeken.

 

Kortom: Er is hoop 😁. Meld je organisatie aan voor SSO voor Professionals. 

Let op: wanneer je Single Sign On activeert voor jouw professionals, ben je zelf verantwoordelijk voor de twee factor authenticatie.

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@FBB Zorgboog 

Voor ons is dat geen optie, wij hebben geen 2FA bij inloggen met SSO.

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Sabine Koelewijn 

Kan de status gerealiseerd weer verwijderd worden?

Want ik zie dit idee toch graag uitgevoerd worden.

door Sabine Koelewijn

Hoi @Marianne Marsman

Sorry voor mijn late reactie. Maar vanaf vandaag vragen we niet meer bij individuele  modules om de MFA.