Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

@onyouforce user verwijderen wanneer de Youforce beheerder de account opschoont (YOU-I-213)

door Anonymous
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Resultaat is hetzelfde, ongeacht het gebruik van de procedure "Groepsgewijs gebruikers verwijderen" of de procedure "Individueel gebruikersbeheer". 

Het probleem toegelicht in onze interne situatie:

Wegens onze AVG processen schonen wij de accounts van onze consultants wanneer een project wordt beëindigd of wanneer de collega bijvoorbeeld uit dienst gaat. In de huidige situatie kunnen zij in een later stadium een nieuw account krijgen waar zij dezelfde gebruikersnaam kunnen hanteren. Uit tests is het volgende gebleken: de oude Youforce gebruiker wordt via de procedure "Groepsgewijs gebruikers verwijderen" of de procedure "Individueel gebruikersbeheer" verwijderd conform verwachting. Logischerwijs is daarna de bijbehorende @onyouforce gerbuiker vanuit de klantomgeving niet langer te beheren. Maar, de @onyouforce user van de verwijderde account blijft daarentegen in de lucht: de gebruikersnaam blijft bezet en kan niet opnieuw in gebruik genomen worden, maar er kan ook niemand meer bij de betreffende @onyouforce user om deze te beheren. In de toekomstige situatie waarin de MFA ook voor Level2 users verplicht wordt moeten zij dus voor ieder project bij dezelfde klant een nieuwe gebruikersnaam kiezen. 

Het probleem toegelicht vanuit medewerker-perspectief:

Mijn werkgever maakt gebruik van Youforce, dus ik heb een @onyouforce account, die gekoppeld is aan mijn privé e-mailadres. Ik vertrek daar om ergens nieuws in dienst te gaan waar ze ook Youforce gebruiken. Ik krijg daar een nieuwe @youforce account, ook gekoppeld aan mijn privé e-mailadres. Ik kan niet dezelfde gebruikersnaam inzetten én ik kan aan de account niet zien welke van mijn nieuwe werkgever is. Tot in het spreekwoordelijke einde der tijden krijg ik beide @onyouforce accounts te zien als ik mijn gegevens opvraag, al ben ik al 5 jaar uitdienst bij de eerdere organisatie en kan ik daar nergens meer in, noch dat ik bij die vorige werkgever kan laten regelen dat de account van mijn e-mailadres wordt afgekoppeld. 

Dit lijkt mij geen wenselijke oplossing voor het accountbeheer van Youforce. 
Graag zouden wij zien dat de bestaande processen niet alleen de "oude" Youforce gebruiker opschonen, maar ook de nieuwe @onyouforce user verwijderen. 

2 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: YOU-I-213
door Sabine Koelewijn
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Bedankt voor je idee! We zullen dit idee op dit moment niet doorvoeren. We werken aan een nieuwe oplossing voor gebruikersmanagement en zullen daarom geen wijzigingen doorvoeren op de huidige functionaliteit.