Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Plaatsnaam niet altijd bij juiste land?

door Raymond_de_Rozario
Status: In onderzoek

Ik ben bezig met een visualisatie, aangezien men op een kaart wil kunnen zien waar onze medewerkers hun woonadres hebben opgegeven. Nu heb ik het idee dat niet altijd de juiste gegevens worden weergegeven.

 

In onderstaand Youtube filmpje worden een aantal voorbeelden gegeven waar mogelijk de oorzaak ligt.

Overcome Map Related Issues in Power BI, Power View and Power Map (biinsight.com)

Rond 04:10 wordt gesproken over het feit dat de "Data Category" niet goed staat ingesteld. Wanneer er geen "wereld bolletje" bij staat zoals bij geboorteplaats, dan staat deze op "uncategorized"

Raymond_de_Rozario_1-1659000569349.png

 

Raymond_de_Rozario_0-1659000263608.png

 

 

Het is een bekend probleem van Power Bi, kijk naar onderstaande zoekresultaten.

power bi map city wrong country - Google Search

 

Nu weet/snap ik dat dit door ons zelf via Power BI desktop is in te stellen, maar het zou nog mooier zijn dat dit standaard goed staat ingesteld vanuit Visma.

2 Opmerkingen
door Chris van den Berg
Status changed to: Status: In onderzoek

Hoi Raymond,

 

Je bent al goed bezig met Youforce Reporting!! Dit is een mooi rapport waar je aan werkt en misschien wel een goed idee voor een standaard rapport voor alle klanten. Ik zal dit issue hierin meenemen en onderzoeken.

 

Groeten,

Chris

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Dank je wel @Chris van den Berg . Ik weet nu waar ik de rekening heen kan sturen 😉. Ik zag dat je ook provincie ook kan selecteren vanuit de tabel, maar kan deze nergens in Beaufort terugvinden? of gebeurd dit op basis van de Bing-map? Volgens mij als je een conversie tabel zou kunnen maken/toevoegen volgens deze ideeën zou je ook heel ver kunnen komen. Het enige waar je dan nog mee zit is het up-to-date houden van de tabellen.