Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Rapportage overheidsjubilea

door Anonymous (Bijgewerkt ‎29-08-2023 16:52 ( )
Status: Alternatief aanwezig

Bij de standaardrapporten is het rapport 'Jubilea' beschikbaar. Dit rapport berekent het jubilea op basis van de 'Eerste datum in dienst'.  

De wens is om ook een standaard rapport beschikbaar te hebben waarbij het jubilea berekend wordt op basis van de 'Datum in dienst CAO' (P00834, Datum in dienst Overheidsdienstjaren). Dit voor het in beeld hebben van het overheidsjubilea.

 

Het zou ook al prima zijn om hiervoor de noodzakelijke velden beschikbaar te hebben in het datamodel, zodat we hier eventueel zelf op kunnen rapporteren.  Bijvoorbeeld de velden: 'Datum jubileum CAO' en 'Volgende jubileum CAO'.

(We kunnen hier ook zelf berekende velden voor maken, maar ik neem aan dat deze behoefte er is voor ook andere gemeentes en overheidsinstellingen). 

 

MarkHanssenGemeenteVenlo_0-1693320475304.png

 

11 Opmerkingen
door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Nieuw

@Anonymous  

De kolom Eerste datum in dienst kijkt juist naar Datum in dienst CAO indien er een datum aanwezig is. Zo niet, dan wordt de normale datum in dienst getoond.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous (Bijgewerkt ‎31-08-2023 08:58 ( )

@Chris van den Berg. Bedankt voor je reactie. Ik las het inderdaad elders op het formulier, maar deze werkwijze vinden we erg verwarrend en niet wenselijk. Zeker ook omdat de kolom in jullie standaard rapportage 'Eerste datum in dienst' heet, terwijl hier de waarde van de CAO datum in dienst kan staan (indien gevuld).  

 

Wij werken met de 'Datum in dienst CAO', niet met de 'Eerste datum in dienst'. Deze laatste kun je ook niet gebruiken voor het berekenen van het jubilea, aangezien een medewerker meerdere dienstverband kan hebben gehad die niet opeenvolgend zijn. De jaren die hier dan tussen liggen mogen niet meegeteld worden bij het jubilea (want niet in dienst in die periode'.

 

Wij zien liever een aparte rubriek voor datum jubilea CAO, ook omdat wij zowel een ambtsjubileum (CAO datum in dienst) en gemeente jubileum (Datum in dienst) hebben. Dit geldt voor alle gemeentes. Indien dit niet door jullie toegevoegd wordt zullen we zelf hiervoor berekende velden bouwen. 

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Chris van den Berg 

Datum indienst (P00322) of datum indienst CAO (P00834) voldoet voor ons niet voor een jubileumlijst.

Datum indienst CAO gebruiken we om het extra verlofrecht dienstjaren mee te berekenen (dit komt door overname van medewerkers van de gemeente met garanties in verlofrechten)

Wij gebruiken eigen rubrieken voor:

indienstdatum tbv dienstjubileum

indienstdatum werkgever

indienstdatum rechtsvoorganger

 

door Chris van den Berg

@Anonymous  bedankt voor je reactie. Ik zal dit meenemen in m'n analyse. We zijn namelijk van plan om het ontwerp van het hele jubilea gedeelte aan te passen en meer in lijn te trekken met report builder. Daar kan ik deze input in mee nemen. Wellicht neem ik nog contact met je op!

 

@Marianne Marsman in dat geval wordt het voor ons lastiger om daar een standaard aan te koppelen. Lukt het je zelf om er met berekende velden de juiste jubilea te berekenen?

door Chris van den Berg
Status changed to: Status: In onderzoek
 
Astrid van der Elst
CONTRIBUTOR ***
door Astrid van der Elst

@Chris van den Berg Wij lopen tegen hetzelfde probleem aan als gemeente Venlo. Heel verwarrend. Vanuit welke rubriek in Beaufort wordt de eerste datum in dienst bepaald? Ik kan het niet achterhalen...

door Chris van den Berg

@Astrid van der Elst zie mijn eerdere reactie. Hieronder nog een keer:

 

De kolom Eerste datum in dienst kijkt juist naar Datum in dienst CAO indien er een datum aanwezig is. Zo niet, dan wordt de normale datum in dienst getoond.

 

Zie ook de sinds kort toegevoegde tabel 'Datamodel informatie' Daar kun je informatie vinden van de velden in het datamodel.

 

ChrisvandenBerg_0-1695282040143.png

 

Release Update: 23 Augustus 2023 

Björn Sman
CHAMPION **
door Björn Sman

Dit idee volg ik graag!

ErwinW
CONTRIBUTOR ***
door ErwinW

Ambtelijke diensttijd is een belangrijk gegeven voor overheid- en onderwijs. In Report Builder was die info beschikbaar maar in Youforce Reporting niet. Lijkt me voor alle overheids- en onderwijsklanten nogal van belang dus graag toevoegen.

door Chris van den Berg

Bedankt voor alle input!

 

Graag verwijs ik jullie naar onderstaand idee. Voor input en verdere reacties ook graag bij dat idee. Bij dat idee heb ik ook voorstel gedaan van de oplossingsrichting!

Standaard filter voor jubileumjaar 

door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig