Mijn Communities
Help
ArianneB
CHAMPION ***

Rapporten niet realtime

door ArianneB
Status: Nieuw

Bij de overgang naar YF Reporting hadden we de verwachting dat alles veel sneller in rapporten zou staan dan in MI het geval was. Dat werd ons in ieder geval verteld.

Als we echter mutaties verwerken in Bo4 duurt het héél lang voordat deze ingevoerde mutaties op het mutatieverslag in YF Reporting verschijnen.
Dit is tijdens de salarisverwerkingsperiode heel vervelend, want je wilt zo snel mogelijk kunnen controleren wat er is ingevoerd.
We hebben nog een oud MI rapport staan en die gebruiken we dan maar (voor zolang dat nog kan), want daar staat het wel gelijk in verwerkt.
Hoe kan dat toch? Reporting zou toch sneller zijn dan MI en realtime moeten zijn?

Kan daar wat in verbeterd worden?

2 Opmerkingen
Maurice van de Pol
CHAMPION ***
door Maurice van de Pol

@ArianneB Wat ik van Visma Raet via onze CSM heb begrepen, is dat vorig jaar een poging gedaan is om de frequentie van het updaten van de database voor YF Reporting op te voeren maar dat dat toen grote performance problemen opgeleverd heeft waarna het weer teruggedraaid is ☹️

ArianneB
CHAMPION ***
door ArianneB

@Maurice van de Pol wij hebben gisteren ons service management overleg gehad en hij zou het ook gaan navragen, want het zou te doen moeten zijn. Er zal dan een oplossing voor die performance problemen gevonden moeten worden.

Ik hou dus nog even hoop 😉