Mijn Communities
Help
Denise Kurth
CONTRIBUTOR **

Standaard rapportage Youforce app

door Denise Kurth
Status: Nieuw

Goedemiddag,

 

We gaan vanaf 1 januari 2023 starten met de app.

nu zijn we bezig geweest om in de achterkant van de app de declaraties en het woon-werk verkeer in te richten en zien we dat we handige rapportages kunnen uitdraaien. Echter is het zo dat wanneer je een rapportage wil draaien je ook helemaal geautoriseerd bent om de achterkant van de app te zien en te wijzigen. 

Komen er wellicht ook standaard rapportages in reporting voor onder andere de controle, die bijvoorbeeld via standaard rapporten uitgedraaid kunnen worden i.p.v. via de app?

 

Groet,

Denise Kurth

4 Opmerkingen
door Remco te Ronde

Hoi @Denise Kurth,

 

Allereerst super leuk om te lezen dat jullie live gaan met de Youforce app!

 

Omdat jij mij persoonlijk had getagd in het Youforce app idee 'In kunnen stellen welke gegevens bij profiel bewerkt kunnen worden en welke niet.' zag ik toevallig ook dit idee van jou.  Mijn collega's van Youforce Reporting zullen dit idee afhandelen en inzicht geven in toekomstige ontwikkelingen.

 

Maar het is wellicht wel alvast nuttig om te weten dat je het inrichting van de declaratie categorieën en toegang tot de export gegevens als apart recht kunt instellen. Daarmee kan je bijvoorbeeld een collega van de salarisadministratie wel toegang geven tot de Excel-export, maar niet tot het aanpassen van de gemal invoercode. In 'Apart recht voor het beheren van declaratie categorieën' lees je precies hoe je dit kunt instellen.

 

https://community.visma.com/t5/Ideeen-Youforce-APP/In-kunnen-stellen-welke-gegevens-bij-profiel-bewe...

ElmerH
CHAMPION *
door ElmerH

Goedemiddag,

Ook bij ons worden steeds meer declaraties via de app doorgegeven. Indien die overgang er is, wordt de reguliere weg dicht gezet. Binnen Reporting zijn de declaraties dan niet meer raadpleegbaar. Uiteraard is het zeer wenselijk dat wat de gebruiker via de app indient, via Reporting zichtbaar is. Ik ben benieuwd of dit binnenkort mogelijk gaat zijn?

mvrgr, Elmer

Roy Huiskes Govers
CONTRIBUTOR *
door Roy Huiskes Govers

Goedemorgen,

 

Inhakend op de vraag van @ElmerH, wij zijn hier ook benieuwd naar. Wij krijgen vanuit onze klanten ook steeds vaker vragen hierover. Zouden jullie @Remco te Ronde  aan kunnen geven of dit uitvoerbaar is?

 

Groet,

 

Roy (GSC)

door Remco te Ronde

Goedemorgen @ElmerH en @Roy Huiskes Govers,

 

Zodra je over gaat van declaraties in Self Service naar declaraties via de Youforce app & desktop kan je in Youforce Reporting op exact dezelfde manier blijven rapporteren op de uitbetaalde declaraties. Gemal is degene die de declaraties berekend/betaald. En Youforce Reporting heeft diverse rapportage mogelijkheden op het gebied van Gemal resultanten.

 

Wel is de aanlevering aan Gemal anders, namelijk:

a) Declaratie in Self Service -> HR Core Beaufort -> Gemal

b) Declaratie in Youforce app & desktop -> Gemal

 

Dus in plaats van het kunnen bekijken van de mutaties in bijvoorbeeld de 'systeem mutaties van Beaufort' zijn er controle overzichten in de declaratiemodule. Meer uitleg en voorbeelden hiervan kan je lezen in:  Welke controlemogelijkheden zijn er voor de Salarisprofessional rondom de declaraties? Hopelijk geeft dat wat meer handvaten in hoe je op dit moment de declaraties kunt controleren en rapporteren.

 

Het originele idee van @Denise Kurth had ik opgevat als de wens om het te downloaden Excel/CSV overzicht te vervangen door directe rapportage mogelijkheden in Youforce Reporting. Op die manier zou je in Youforce Reporting niet alleen kunnen rapporteren op afgeronde declaraties (die dus zijn uitbetaald via Gemal), maar ook op declaraties die zijn ingediend maar nog niet zijn goedgekeurd. 

 

Dat idee zal, net als altijd alle ideeën op de Youforce Reporting community, door mijn collega @Anonymous worden beoordeeld en voorzien van een reactie.