Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Bepaalde formulieren maar 1x per jaar indienen

door Raymond_de_Rozario (Bijgewerkt ‎03-03-2023 12:32 door Remco te Ronde VISMA )
Status: Bestaat al

Goedemiddag,

 

Ik vroeg mij af of het ook mogelijk is om een controle op een formulier te zetten. Neem vakbondscontributie als voorbeeld. Deze mag maar 1x per jaar worden ingediend. Bestaat er een controle waarbij je kijkt of een medewerker dat jaar al een declaratie heeft ingediend die is goedgekeurd? Bij goedkeuren van een mutatie dat er een vlag wordt gezet? En wanneer je in hetzelfde jaar nog eenzelfde declaratie indient op dat specifieke formulier (hoeft niet bij alle) dat je dan een pop-up krijgt: Helaas, maar je kan de vakbondscontributie maar 1x per jaar indienen.

 

Groeten,

 

Raymond

 

 

3 Opmerkingen
cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@Raymond_de_Rozario Wij hebben met de MKSA dat er een eigen veld met een datum van indienen doorvalt in Beaufort. Zodra de medewerker weer een nieuwe vakbondscontributie wil opstarten dan wordt dat eigen veld gevuld in de mutatie zodat de medewerker ook kan zien wanneer deze weer een nieuwe mutatie kan opstarten. En om de melding naar voren te krijgen dat deze reeds binnen een jaar is ingediend, zie de printscreen van de controle. 

 

Dus eerst het eigen veld opnemen op het formulier. 

 

cvanstijn_1-1671090708166.png

 

Bij regel 220 hebben wij in de pre staan (omzetting weergave datum wanneer het weer mogelijk is om deel te nemen):

var vorigedeelname= v_E00144#; var maandomzetting= GF_DatumZetMaand(vorigedeelname, 1); var dagomzetting= GF_DatumZetMaand(maandomzetting, 1); var volgendedeelname= GF_DatumPlusJaren(dagomzetting,1); var vandaag = GF_SysteemDatum(); if (vorigedeelname == '' ) {deelnameper= ''} else if (vorigedeelname !='') {deelnameper= volgendedeelname} return(deelnameper);

 

En dan bij regel 230 post (om te zien wanneer of iemand mag deelnemen, ja of nee):

var datummogelijk=v_A00001[220]#; var ingangsdatum=v_FS0060#; if (datummogelijk== '' ) {deelname= 'Ja'} else if ((GF_DagenVerschil(v_FS0060#,v_A00001[220]#)<='0')) {deelname= 'Ja'} else {deelname= 'Nee'} return(deelname);
 
Regel 250 post:
return(v_FS0060#)
 
Met daarbij de controle als het antwoord nee is dat je het nog niet kan indienen.
 
cvanstijn_0-1671090218515.png

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@cvanstijn Dank je wel voor je meer dan uitgebreide antwoord. Ik ga het hier intern bespreken. Super! Dit zijn de mooie kanten van de community

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Bestaat al

Hoi @Raymond_de_Rozario and @cvanstijn,

 

FIjn dat jullie hier samen al uitgekomen zijn. Naast de oplossing van @cvanstijn kan je natuurlijk ook overwegen om Flex Benefits te gebruiken. Dat onderdeel van Youforce is speciaal ontwikkelen voor meerkeuze arbeidsvoorwaarden. Lees er alles over op: https://www.vismaraet.nl/hrm-software/flex-benefits/

 

Verder verplaats ik dit idee van Youforce Portaal naar Self Service, zodat andere organisaties mee kunnen lezen met de oplossing van @cvanstijn