Mijn Communities
Help
Rob99
CHAMPION ***

Extra naamveld workflow vanwege verstorend effect van aangepast workflow naam

door Rob99
Status: Nieuw

Regelmatig moeten er workflows aangepast worden en hierbij worden ook oude workflows vervangen. De oude workflow wordt dan gerenamed en bij ons wordt er vaak ZZ voorgezet om ervoor te zorgen dat ze onderaan komen te staan. Zo'n rename wordt echter ook door medewerkers gezien die de oude workflow hebben gebruikt. Effect: het ziet er niet uit voor medewerkers en al helemaal niet als een workflow meerdere malen is aangepast.
Het zou beter zijn als er een extra veld wordt toegevoegd waarin de naam van de workflow niet wordt aangepast voor de medewerkers.  Een soort 'display naam van de workflow' dus.
En nog iets: bij ons wordt er een 'Z' voorgezet om de vervallen workflow onderaan te laten komen.
Misschien is het dan ook handig om filter mogelijkheden te maken en waarbij 'de vervallen workflow' niet meer getoond worden als men dat niet wil natuurlijk.

4 Opmerkingen
Christiaan Sluis
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Nieuw

Hoi @Rob99,

Extra velden voor de beheersbaarheid of versiebeheer is op zich geen gek idee. De vraag is natuurlijk wel hoe je het verschil gaat zien als zowel de oude workflow als de nieuwe workflow dezelfde naam hebben in Te doen of Archief. Veel organisaties kiezen ervoor bij de livegang om achter de oude workflow een "." te zetten, wat minder lelijk is dan de "Z" ervoor. Na een maandje of zodra de openstaande mutaties zijn afgehandeld of verwijderd, zet je er dan een versienummer in.

Voor het overzicht in Workflowdefinitie kan makkelijk gesorteerd worden op de kolom Geldig tot en met. Er valt namelijk ook wat voor te zeggen om juist de verschillende versies bij elkaar te zien, wat je nu hebt met de alfabetische sortering op kolom Workflow (= naam).

Het lijkt mij handig om dit idee te verfijnen op het deel voor alle gebruikers, dus de oplossing voor de naam in Te doen als je een nieuwe workflow hiervoor wilt gebruiken.

Rob99
CHAMPION ***
door Rob99

Hoi Christiaan,
ik heb het alleen over een displaynaam op het scherm van de gebruikers. De workflow erachter veranderd niet en dat is dan dus de naam met ZZZ ervoor. In de praktijk betekent het dat je voor zowel de oude als de nieuwe workflow dezelfde displaynaam ziet staan als gebruiker. Wat er technisch mogelijk is om - indien nodig - ook de echte workflownaam te zien, weet ik niet. Misschien een soort 'toggle-knop' waarmee je aan kunt geven of je de displaynaam of de worklownaam wil zien wellicht.
Ik denk dat jullie daar wel iets op kunnen verzinnen toch?

Sita Wennekes
CHAMPION **
door Sita Wennekes

@Rob99 Bedoel je net als bij formulieren? Een formulierennaam en een presentatienaam?

cc @Christiaan Sluis 

Rob99
CHAMPION ***
door Rob99

Voorbeelden zie schermafdrukken. 
Ik wil dus geen 'ZZZ' meer zien en het betreft hier de workflownaam die in de kolom 'formulieren' te zien is..
Dit dus door een 'presentatienaam of weergavenaam' in te kunnen vullen. die dan anders is dan de ZZZ naam van die workflow.

Actuele 47 Workflow

Rob99_2-1744795371041.png

Oude '47' ZZZ workflows

Rob99_1-1744795219047.png