Mijn Communities
Help
John Muijs JBRR
CONTRIBUTOR ***

Mogelijk maken om standaard tekst in memoveld van een workflow te zetten

door John Muijs JBRR
Status: Afgewezen

Wij willen graag standaard berichten in een workflow doorgeven aan de gebruiker van de volgende stap in de workflow. Dit doen we nu door de gebruiker die de voorgaande stap afrond de tekst in het memoveld te laten zetten. Het zou veel handwerk en daardoor ook fouten schelen als het mogelijk wordt gemaakt om een vaste tekst in het memoveld op te kunnen nemen.

5 Opmerkingen
Christian-B
CHAMPION ***
door Christian-B

@John Muijs JBRR , 

Goede middag John, 

Interessant idee, en leuk om mee te denken. 

Is het misschien een idee om op de eerste pagina van een workflow stukken tekst als volgnummers te verwerken, en deze allemaal op hidden te zetten?

Wellicht vervolgens per pagina in de Pré conditie bepalen welke van de volgnummers wordt getoond als bijvoorbeeld een info blok? Als dit toch standaardteksten betreft wellicht een optie.

Het is maar een idee, wellicht helpt dit een stap verder?

Groet, 

Christian

John Muijs JBRR
CONTRIBUTOR ***
door John Muijs JBRR

Dank voor het meedenken Christian. Daar heb ik zeker aan gedacht en in veel gevallen werkt dit ook naar behoren vooral als een bepaalde rol maar 1 keer in het proces voorkomt. Alleen wil ik deze tekst slechts tonen als de taak uitgevoerd moet worden omdat de tekst uniek is voor die taak. Daar lijkt mij mijn gedachte uitermate geschikt voor.

Groet John

door Christiaan Sluis

Hoi @John Muijs JBRR,

Als je dit in de workflow in wilt richten met een standaard dan lijkt mij dit ook grotendeels scriptbaar voor een alert of tekstveld zoals Christian beschrijft. Desnoods via een checkbox die de vorige gebruiker aanvinkt, wat de conditie voor die bewerking is. Maar eigenlijk mis ik vooral context voor het gebruik hiervan, het voorbeeld is mij niet duidelijk.

John Muijs JBRR
CONTRIBUTOR ***
door John Muijs JBRR

Hey Christiaan, het klopt dat veel scriptbaar is en ook eventueel via een rubriek die door de vorige gebruiker aangevinkt wordt te regelen. Echter in mijn voorbeeld moet de tekst slechts getoond worden op het moment dat de taak uitgevoerd moet worden. In mijn voorbeeld (maar ik heb nog veel andere situaties waar ik deze mogelijkheid voor wil gebruiken) heeft de leidinggevende meerdere taken in het proces. De taak waarbij ik de tekst wil laten tonen is een niet te muteren stap (dus de inforubriek wordt niet getoond). Wij willen de leidinggevende in betreffende taak erop wijzen dat hij eerst in de bijlage de arbeidsovereenkomst moet controleren voordat hij verder gaat met digitaal ondertekenen. (probleem is nl. dat als de leidinggevende meteen kiest voor digitaal ondertekenen en dat dan blijkt dat de overeenkomst niet goed is het proces vast loopt).

Nu is de oplossing dat degene die de taak uitvoert voor betreffende taak van de leidinggevende de tekst handmatig in het memoveld kopieert. Het resultaat is hetzelfde als ik in mijn verzoek heb beschreven, echter zorgt dit wel voor handmatige acties die je natuurlijk wilt voorkomen.

Ik hoop dat dit meer duidelijkheid geeft. 

Groet John

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Afgewezen

Hoi @John Muijs JBRR ,

Dankjewel voor het voorbeeld. Dat helpt inderdaad om het te begrijpen. Het tekstblok zou wel kunnen werken met het vinkje als het een postbewerking is, maar dan is het inderdaad niet specifiek voor die manager/activiteit en blijft het staan.

Ik ben nog niet overtuigd van het nut omdat het een hele specifieke casus betreft waarbij eigenlijk een gebruiker zou moeten weten wat zijn/haar taak is. Daarbij is de ervaring dat pop-ups vaak worden weggeklikt, dus ook Memo velden. Omdat er andere dingen zijn waarvan ik het belang groter acht, zou dit anders achteraan op de backlog komen en valse hoop geven. Ik hoop dat je met het afwijzen begrijpt dat dit is om duidelijkheid te scheppen.