Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Schedule om statistieken automatisch af te roepen (SLSR-I-287)

door Anonymous
Status: Alternatief aanwezig

Wij zouden graag de mogelijkheid willen zien om de statistieken in HR Self Service automatisch af te roepen. Als mogelijkheid zie ik daarvoor het bouwen van  een schedule, waarin je kunt aangeven de frequentie, tijdvakken (met als mogelijkheid 'heden') en type bestand. Bestanden worden via de automatische koppeling bij de klant neergezet.

3 Opmerkingen
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Dit is een verzoek vanuit 2017. Hoe kan het dat dit nog niet gerealiseerd is? In een tijdperk waarin alles geautomatiseerd wordt, kan en mag dit niet meer ontbreken. De statistieken kunnen voor zoveel doeleinden gebruikt worden, bijvoorbeeld in een datawarehouse. Hierbij wil je toch niet afhankelijk zijn van een handmatige actie 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Kunnen wij een update krijgen van dit verzoek? Helemaal sinds jullie zijn overgegaan op het aanbieden van Youforce Reporting / Power BI is het meer dan een welkome toevoeging dat het mogelijk wordt gemaakt om in de avonduren een ingeplande export te doen van de Youforce statistieken. Er zijn genoeg mensen hier die, mede door de hulp van @Chris van den Berg, meer dan enthousiast zijn bij het  maken van dergelijke rapporten/dashboards. Ik heb tijdens mijn studie een dashboard gemaakt in onze eigen Power BI omgeving. Deze wil men in productie gaan gebruiken. Dan is het wel handig/noodzakelijk dat deze data geautomatiseerd wordt geïmporteerd. Voor de data feed bieden jullie ook een mogelijkheid om dit in te plannen:

 

Raymond_de_Rozario_0-1660286128331.png

 

 

 

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Beste @Anonymous en @Raymond_de_Rozario

,

Zoals je mogelijk hebt gelezen zijn we bezig met 'Youforce clean up ideeën'. Dit betekent dat we voor de oudere ideeën van Self Service bekijken of dit aansluit bij 'De weg naar innovatie'. Voor dit idee heb ik niet de oplossing die jullie direct 100% blij maakt, want het is een work-arround. Maar het werkt wel.

 

Er zijn diverse organisaties die inmiddels dit proces hebben gerobotiseerd. Dit hebben ze gedaan met robotics software die ze zelf gebruiken of via Robotics-as-a-Service via Visma|Raet. Deze 'gerobotisseerde' gebuiker logt na werktijd in, download het rapport en slaat deze op een andere locatie op. Voor @Raymond_de_Rozario als klant van Visma|YouServe kunnen de vaste contactpersonen hier alles over vertellen.

 

Daarnaast ben ik het inhoudelijk eens met jullie mening voor de lange termijn waarbij de data vanuit Self Service mogelijk ook ontsloten kan worden via de  nieuwe Youforce Reporting. Ik weet dat mijn collega @Anonymous dit op termijn ook als mooie stappen ziet voor Youforce Reporting. Maar of dat haalbaar is en via welke (tussen)stappen kunnen we nu nog niet zeggen.


Hopende hiermee meer informatie te hebben gegeven voor alternatieven.