Mijn Communities
Help
Misty
CONTRIBUTOR ***

Stam vastleggen P13215 mogelijk maken!

door Misty (Bijgewerkt ‎25-07-2022 14:42 door Misty )
Status: Gerealiseerd

Voor het betaald ouderschapsverlof is nu rubriek P13215 in het leven geroepen om de uren per maand aan BOSV mee vast te leggen. Deze is in principe bedacht als zijnde variabele rubriek die elke maand door een salarisadministratie wordt vastgelegd.

Wij hebben deze mankracht niet en willen deze rubriek dan ook stam vastleggen en de inhouding in uren over de opgevraagde periode uitsmeren. Echter is het NIET mogelijk om de rubriek nu een begin- en einddatum mee te geven. PY/PZ rubrieken zijn immers niet aan te maken voor rubrieken die niet beginnen met een 0. Self Service accepteert maar 6 tekens dus een Y of Z tussenvoegen kan ook niet.

 

Voor ons heeft dit tot gevolg dat we het betaalde ouderschapsverlof nu niet goed kunnen inrichten. We moeten maandelijks d.m.v. een rapport gaan kijken bij wie het verlof moet aflopen en deze handmatig in Beaufort gaan eindigen. Geen handige en werkbare oplossing dus. Eveneens 1 waar nog altijd handjes voor nodig zijn.


Ik hoop dat e.e.a. snel gerealiseerd kan worden.

 

10 Opmerkingen
Angela Heins
CHAMPION *
door Angela Heins

Zeker onhandig dit geld ook voor P13205 Bet. ouderschapsverlof uren/wk, dit is wel een stam, maar kan ook niet worden aangemaakt met PY/PZ rubrieken

eric nieuwstraten HU
CONTRIBUTOR ***
door eric nieuwstraten HU

Dit is echt een misser bij het aanmaken van deze rubrieken door Raet. Ik vraag me ook af hoe dit gefixed kan worden als dadelijk alle klanten P13215 en P13205 in gebruik hebben en ze maken een nieuwe rubriek die wel een PY/PZ rubriek kan krijgen. 

R Karssen
CONTRIBUTOR **
door R Karssen

De PY/PZ rubrieken voor de P13205 bestaat gewoon. Kijk maar in Beaufort bij rubrieken. Daar kun je gewoon op HSS datums klikken om ze aan te maken.

 

Stammutatie maken van P13215 is ook niet handig aangezien niet elke maand dezelfde aantal uren heeft.

Misty
CONTRIBUTOR ***
door Misty

@R Karssen, klopt je kunt ze aanmaken in Beaufort. Je kunt ze alleen niet in Self Service gebruiken want je kunt niet meer dan 6 tekens gebruiken bij het rubriek veld. 

Je kunt P13215 of P13205 zo berekenen dat je wél kunt werken met vaste uren per maand/ per week dus dan kun je ze gewoon stam gebruiken. Wij gebruiken het nu stam maar moeten het er handmatig uithalen omdat we geen einddatum kunnen invoeren. Erg onhandig.

R Karssen
CONTRIBUTOR **
door R Karssen

@Misty Als je de PY en PZ aanmaakt dan hebben deze rubrieken 11 tekens (het zijn datumvelden). Alleen de P13205 en P13215 hebben 6 tekens aangezien dat dus geen datumvelden zijn. Elke PY/PZ heeft 11 tekens.

Misty
CONTRIBUTOR ***
door Misty

@R Karssen , Ik bedoel dathet veld 'rubriekcode' in Youforce maar 6 tekens mag bevatten. 
Bij P-rubrieken die beginnen met 0 wordt die 0 eraf gehaald zodra je een PY of PZ aanmaakt.

Bijvoorbeeld P01398 wordt dan PY1398. Echter kan dit niet bij P13205 of P13215 omdat er geen 0 meer is.
Je kunt hem dus in Bo4 wel aanmaken maar niet in HSS gebruiken.

door Daniel_van_Bendegem
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Beste @Misty 

 

Bedankt voor het indienen van dit idee. Ik heb dit met mijn collega's besproken. De P-rubrieken worden aangeleverd door HR Core Beaufort. Zij hebben ook ingezien dat voor sommige rubrieken het nodig is om de PY en PZ waardes door te kunnen geven. Zij zijn daarom nu bezig dit aan te passen. Ik zal daarom voor nu deze melding hier afsluiten met de status Gerealiseerd.

 

HR Core Beaufort is bezig om verschillende P-rubrieken aan te passen, waaronder de P15013 en P13205. Deze wijzigingen zullen begin volgend jaar uitgebracht worden. Mochten er andere rubrieken zijn waarvoor dit ook nodig is wil ik u vragen dit te bespreken met HR Core Beaufort team. U kan hun bereiken door een ITRP ticket bij hun aan te maken. Op deze wijze kan u ook verder op de hoogte gehouden worden van de voortgang hierop.

Misty
CONTRIBUTOR ***
door Misty

@Daniel_van_Bendegem , dank voor je respons!

Ik ga er vanuit dat ze het in principe mogelijk maken voor alle rubrieken die geen 0 meer hebben toch?
Wanneer wordt het gerealiseerd, dat wordt niet duidelijk uit je bericht? Begin volgend jaar is nogal breed.

door Daniel_van_Bendegem

Beste @Misty 

 

Helaas heb ik hier niet veel meer informatie over. Zover ik het heb begrepen maken ze dit mogelijk voor alle rubrieken waar de klanten een melding over maken. Vanuit Beaufort begreep ik dat het niet voor alle P rubrieken nodig is om een PY of PZ waarde door te geven. Betreft wanneer het uitkomt ik dacht dat dit in februari zou zijn. Maar ook dit weet ik niet helemaal zeker. Het beste kan u via ITRP een melding aanmaken voor Beaufort. Zij kunnen dan meer informatie geven over de aanpassingen die ze gaan doen. Mijn excuses dat ik niet veel meer duidelijkheid kan scheppen.

Misty
CONTRIBUTOR ***
door Misty

@Daniel_van_Bendegem , ik heb een call aangemaakt, ben zeer benieuwd! Zou een hoop handwerk schelen.