Mijn Communities
Help
MDemenint
CONTRIBUTOR **

Geen mail verzenden bij afwijzen

door MDemenint
Status: Gerealiseerd

Voorheen kon je als je een kandidaat wilde afwijzen er voor kiezen om geen mail te versturen, iets wat wij erg prettig vonden, aangezien wij kandidaten vaak telefonisch afwijzen. Met de aanpassingen van de afwijsredenen is de optie om geen mail te verzenden verdwenen, althans ik zie het niet meer staan. 

Is het mogelijk dat deze optie terug komt? Of dat je een afwijsreden toe kan voegen als je de status wijzigt? 

11 Opmerkingen
Marije Brouwer
CONTRIBUTOR *
door Marije Brouwer (Bijgewerkt ‎29-04-2025 09:31 door Marije Brouwer )

Hi! Als wij geen mail willen versturen mbt afwijzen, dan passen we het aan via 'status wijzigen' en dan de status 'afgewezen'. Kan dat misschien helpend zijn?

Laurent4
CHAMPION *
door Laurent4

Hoi @Marije Brouwer , dat kan een goede oplossing zijn. Dankjewel voor het reageren! Ik denk ook dat wij dat op die manier gaan doen. Echter wil ik even nagaan wat dan de gevolgen zijn voor rapportages. Ik heb mij wel eens laten vertellen dat deze manier van afwijzen niet meetelt in rapportages. Heb je daar toevallig al ervaring mee?

door Ingrid Russchen

@MDemenint 

Goedemorgen,

Na de laatste release is gebleken dat veel klanten inderdaad de optie van geen mail verzenden gebruiken omdat er al telefonisch contact is geweest met de kandidaat. En bij status wijzigen heb je geen mogelijkheid om een reden op te voeren. Er wordt nog gekeken op welke manier we hier iets aan kunnen verbeteren. 

MDemenint
CONTRIBUTOR **
door MDemenint

@Marije Brouwer Bedankt voor je reactie. Ik ben bekend met die mogelijkheid, alleen kan je dan geen reden van afwijzen opgeven en daar willen we wel inzicht in hebben voor de cijfers. 

@Ingrid Russchen Bedankt voor je reactie. Hopelijk kan er wat aan gedaan worden!

Marije Brouwer
CONTRIBUTOR *
door Marije Brouwer

@Laurent4 Qua rapportages heb ik daar nog geen ervaring mee.. maar dat is wel een goed punt. 

door Maurice Eppenga

@MDemenint @Marije Brouwer @Laurent4 @Lieke Sterk Huis @Marloes @Ingrid Russchen, op veler verzoek gaan we de optie om geen email te verzenden terugbrengen. We verwachten dit op te leveren in mei.

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Ingepland

Laurent4
CHAMPION *
door Laurent4

@Maurice Eppenga is al duidelijk wanneer bovenstaand opgeleverd gaat worden?

Groet, Laurent

door Maurice Eppenga

@Laurent4, het is zo goed als klaar en staat voor juni ingepland. Zie de nieuwste release notes: https://community.visma.com/t5/Releases-Youforce-Werving/Release-notes-juni-2025/ta-p/732875

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Inmiddels staat deze aanpassing live.

Laurent4
CHAMPION *
door Laurent4

Gezien @Maurice Eppenga , dankjewel!