Mine områder
Hjelp
Ronny Årdal
PARTNER

Global - Leveringsmåte - mulig å sette ein form for utgått/sperret (eller skjule verdier)

av Ronny Årdal
Status: Ikke prioritert

Har ein kunde som har registrert over 100 leveringsmåtar i Global, og som ønsker å rydde opp for å få det meir oversiktleg, og enklare å velge riktig. Sidan dei ulike leveringsmåtane er brukt ein eller annan gang så får vi ikkje sletta dei vi ynskjer å ta vekk. Får feilmelding om at dei ikkje kan slettast fordi det er registrering i tilknytta tabell fakturakopi.

 

Det er heller ikkje mogeleg å sette verdiar som utgått/sperret for å få dei skjult. Foreslår derfor det som ein idé at ein på ein eller annan måte kan rydde/skjule verdier i leveringsmåte for å få vekk leveringsmåter ein ikkje lenger vil bruke. Det kan sikkert og gjelde andre valg under "ordreregler"

5 Kommentarer
amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf (Oppdatert ‎29-08-2018 23:39 av amundsf )

Løsbart ved "utvidet adgangskontroll" så vidt jeg kan forstå. Må vel da settes opp pr aktuell tabell (ordre, kunde, innkjøp etc) 

av Kjetil Vikse Moen

Det burde egentlig gjelder flere undertabeller hvor samme problemstilling kan oppstå.

av Merete Guttulsrød Andersen1
Status changed to: Status: Ikke prioritert
 
Aina Vedvik
PARTNER
av Aina Vedvik

Som en hjelp kan en endre navnet på leveringsmåten, f.eks skrive Ikke i bruk eller sette XXX først i navnet. Da er det tydelig for brukerne at dette ikke er en verdi som er i bruk.

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf (Oppdatert ‎03-07-2019 13:00 av amundsf )

Som nevnt over, kan løses på en veldig god måte via utvidet adgangskontroll. Her vil ikke brukere i gruppa "admin med daglig tilgang" (min egen) se lev.måte 3:


LevMåte.JPG

 

 

Noe mer knotete oppsett, men ved denne funksjonen klarer man å gjenskape i praksis samme type funksjonalitet som ikke vis utgått/sperret.

Eneste er vel at man ved "ikke vis utgått sperret" via utvalg kan hente frem verdiene, det går ikke her tror jeg.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"