Mine områder
Hjelp

Endre kjøpers ordrenummer på inngående faktura

av Eirik Morken - Proplan AS
Status: Akseptert - Planlagt

Vi ønsker å åpne opp for å kunne endre feltet kjøpers ordrenr på en inngående faktura som ikke har fått noe info fra EHF eller som opprettes manuelt. Dette vil gi store forbedringer for vår evne til å bruke dette feltet mot integrasjoner osv. 

Jeg, som en naiv konsulent og ikke utvikler, ser ingen grunn til at dette feltet skal være låst i disse tilfellene og forstår ikke hvordan dette kan være en veldig tidkrevende ting (10 min maks?) å endre sammenlignet med hvor høy verdi endringen har. Så dette burde absolutt prioriteres. Gevinst/Innsats er et veldig høyt tall her mener jeg 😁

Ref annen sak: https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-net-ERP/Inngaende-Faktura-Kunde-endre-quot-Kjopers-Ordr...

10 Kommentarer
av Kjetil Vikse Moen

Meget enig med Eirik her!!

av Geir Rune Teigen

Jeg stiller meg også bak dette forslaget.

At det ikke er åpent for redigering allerede virker jo mot sin hensikt så langt jeg kan forstå.

Håper virkelig dette feltet kan åpnes for redigering.

Referansefelter er svært nyttig for sporbarhet mellom systemer.

av Runar_Gulbrandsen (Oppdatert ‎05-03-2023 19:37 av Markus Wang VISMA )
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

SIGMA-73362

Carmen Hestad
CONTRIBUTOR *
av Carmen Hestad

Helt enig jeg også! Det vil være til stor nytte for oss også. Kan ikke skjønne annet enn at det er en enkel jobb å få åpnet dette feltet. Håper at dette prioriteres! 

av Eirik Morken - Proplan AS

Etter å ha sett litt nærmere på feltet og hvordan dere har løst det så er jeg en litt mindre naiv konsulent og ser at det vil ta mer en 10 min å få endre måten dette gjøres på 😁

Men så vidt jeg kan se på burde det være en grei jobb å få en kolonne i APInvoice tabellen som alltid er der og evt. befolkes fra fakturainnboks-tabellen slik som alle de andre feltene på fakturaen.

Carmen Hestad
CONTRIBUTOR *
av Carmen Hestad

Når kan vi forvente å få svar fra Visma om dette er en sak som vil bli prioritert? 

Markus Wang
VISMA
av Markus Wang

Hei @Carmen Hestad,

Vi har mange ønsker til forbedringer i programvaren. Per nå er det ikke satt noe tidspunkt for når dette vil bli implementert. Når det er planlagt å implementere ønsket vil vi oppdatere her. Dessverre har jeg ikke noe estimat på tidspunkt. 

 

Mvh Markus

Visma

Markus Wang
VISMA
av Markus Wang
Status changed to: Status: Akseptert - Planlagt
 
Carmen Hestad
CONTRIBUTOR *
av Carmen Hestad

Hei @Markus Wang, vet du noe mer nå om status i saken?

Markus Wang
VISMA
av Markus Wang

Hei @Carmen Hestad,

 

Vi planlegger å implementere dette i løpet av høsten. Noe mer konkret tidspunkt har jeg dessverre ikke.

 

Mvh Markus

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"