Mijn Communities
Help

Payroll jaarkalender 2023

02-01-2023 15:26 (Bijgewerkt op 26-01-2023)
  • 5 Antwoorden
  • 0 kudos
  • 1200 Weergaven

De payroll jaarkalender voor 2023 is nu beschikbaar!

 

Dit jaar zijn de productieloze dagen aangegeven op de kalender. Dit zijn de dagen waarop Gemal wordt bijgewerkt naar een nieuwe versie. Als je op zo'n dag je productie afroept, dan wordt deze pas de volgende dag verwerkt.

 

Op de kalender zijn tijdvakken aangegeven. Deze tijdvakken geven aan wanneer Gemal is bijgewerkt naar de versie van een bepaalde maand. Na elk tijdvak volgt een productieloze dag. Wij adviseren je bij de afroep van producties deze tijdvakken aan te houden, maar dat is niet noodzakelijk. Je kunt je januariproductie bijvoorbeeld ook in februari afroepen. 

 

Als je dezelfde productie afroept in twee verschillende tijdvakken, dan kan dat leiden tot onverwachte verschillen. Dat is bijvoorbeeld het geval als je je salarisrun 01-2023 op 15 januari afroept en de correctierun 01-2023 op 3 februari. Je gebruikt dan voor je salarisrun de Gemal versie van januari en voor de correctierun de Gemal versie van februari.

 

Opmerkingen
PVerduijn
CONTRIBUTOR ***
door PVerduijn

@Niek Grupstra Is er ook een Payroll jaarkalender 2024?

door Niek Grupstra

@PVerduijn 

 

Vanaf 2024 wordt de payroll jaarkalender niet langer opgesteld. De reden daarvan is dat je in tegenstelling tot vroeger altijd producties kunt afroepen. Alleen op de release dagen komt de productie in de wachtrij en deze zal de volgende dag verwerkt worden. Deze release dagen hebben we opgenomen in de Gemal handleiding onder het onderwerp Productieplanning 2024.

 

Vierwekenverloning komt in Gemal niet langer voor, dus ook voor de tijdvakken van dat type verloning is de handleiding niet langer nuttig.

 

PVerduijn
CONTRIBUTOR ***
door PVerduijn

@Niek Grupstra 

In de Gemal handleiding kan ik geen Productieplanning 2024 vinden.

Ik heb gekeken onder de onderwerpen die met een P beginnen en gezocht op productie, productieplanning en productie planning. 

PVerduijn
CONTRIBUTOR ***
door PVerduijn

@Niek Grupstra 

Inmiddels heb ik een hoofdstuk Productieplanning gevonden.

Daarin wordt alleen maar gemeld dat er productieloze perioden zijn.

Ik wil graag weten wanneer die productieloze perioden dan zijn zodat ik daar omheen kan plannen.

door Niek Grupstra

@PVerduijn 

Zie onderstaande screenshot. Het gemakkelijkst is om de inhoudsopgave van de handleiding op lijstweergave te zetten (linksboven). Je scrollt vervolgens naar het hoofdstuk Productieplanning 2024. Op de getoonde pagina worden de dagen getoond waarop je geen productie kunt draaien.

 

NiekGrupstra_0-1709019717059.png