Mijn Communities
Help

FILTERS maken op basis van meerdere velden - (OF Filters)

02-07-2024 15:31 (Bijgewerkt op 02-07-2024)
  • 0 Antwoorden
  • 3 kudos
  • 65 Weergaven


Filteren in Youforce Reporting is een toegankelijke manier om data te verfijnen zodat je verschillende doelgroepen in je organisatie specifieke en relevante informatie kan tonen. In Reporting Pro gaan we hier nog een stapje verder in met ‘OF Filters’. In sommige gevallen wil je namelijk kunnen filteren op meerdere kolommen als OF Filter.

Denk bijvoorbeeld aan de situatie als je wil controleren welke medewerkers (g)een waarde hebben voor een groep vrije velden. Dan wil je de medewerkers zien als ze geen waarde hebben voor Rubriek 1 of Rubriek 2 of rubriek 3.. enzovoort. Met deze functie kun je filteren op de waarde in de ene of de waarde in een andere kolom.

Met de standaard functionaliteit kun je niet op die manier een filtering toepassen. Je kunt daar niet aangeven welke relatie de onderlinge filters met elkaar moeten hebben. Standaard wordt er gebruik gemaakt van een EN  relatie.

In bovenstaande tutorial leg ik precies uit hoe je met Reporting PRO alsnog een OF Filter kunt maken. In deze video maak ik gebruik van onderstaande expressies:


OF Filter 1

OF Filter 1 = 
IF (
    OR ( Contract[ContractType] = 1, Contract[Parttime_percentage] > 0.7 ),
    1,
    0
)


OF Filter 2

OF Filter 2 = 
IF (
    'SicknessCase'[SicknessStatus] = "Actief"
        || RELATED ( Contract[Contractstatus] ) = "Inactief",
    1,
    0
)