Mijn Communities
Help

🚨 Klaar voor de livegang van de Youforce Community? Dit moet je weten! 🚨

door Henk Harsevoort (Bijgewerkt ‎25-06-2025 15:10 door Katinka te Booy )

In onze nieuwe community bundelen we kennis en technologie om zorgeloos en efficiënt te werken met Youforce. Support, documentatie, productupdates én natuurlijk contact met andere gebruikers. Alles wat je nodig hebt, vind je straks overzichtelijk op één platform.

Vanaf 30 juni ben je van harte welkom!

Op maandag 30 juni ontvangen alle contactpersonen die bij Support bekend zijn een e-mail met een persoonlijke link om in te loggen. Hiermee krijg je toegang tot de nieuwe Youforce Community. Je logt veilig en vertrouwd in met je zakelijke e-mailadres en Visma Connect.

Je start met een nieuw account in de community – oude berichten en gegevens uit de vorige omgeving worden niet overgezet. Geen zorgen: je kunt nog een maand lang inloggen in de oude omgeving om informatie terug te zoeken. Daarna is de oude community niet meer toegankelijk. En kom je hier niet uit? Neem dan gerust contact op met onze Community Manager Henk Harsevoort.

Inlogproblemen?

Lukt het inloggen niet, is de link verlopen of ben je je wachtwoord vergeten? Geen zorgen – klik in het aanmeldscherm op ‘Wachtwoord vergeten’ en stel eenvoudig een nieuw wachtwoord in. Zo heb je snel weer toegang.

🛠️ Support aanvragen? Vanaf 30 juni regel je het via de community

Loop je ergens tegenaan of heb je ondersteuning nodig? In de Youforce community staan we altijd voor je klaar! Op de nieuwe support-pagina dien je eenvoudig jouw aanvragen in voor support en consultancy. 

Openstaande aanvragen blijven tot eind juli 2025 beschikbaar in het huidige platform (Xurrent) zodat we die netjes kunnen afhandelen. Staan er eind juli nog verzoeken open? Dan zetten we die om naar de nieuwe omgeving. 

Wat verandert er voor jou?

🔸 Support aanvragen wordt een stuk makkelijker: 

In één tekstveld vul je alle informatie in over je vraag of probleem. Zo kunnen we je meteen helpen, zonder extra tussenstappen. Tijdens het invullen krijg je automatisch relevante kennisartikelen te zien, die je vaak direct kan toepassen. En we kijken vooruit: op de achtergrond zijn we bezig met slimme AI-oplossingen om je in de toekomst nóg sneller te helpen.

🔸 Geen service-instanties meer:

Vanaf nu kies je bij een aanvraag niet langer een service-instantie, maar een domein. De domeinen zullen we in een apart topic toelichten

🔸 Afbeeldingen toevoegen: 

In eerste instantie kun je bij het indienen van een aanvraag alleen bestanden uploaden. Heb je de aanvraag ingediend? Dan kun je in vervolgreacties ook afbeeldingen in de tekst plakken.

🔸 Nieuw: Automatisch een persoonlijke pincode bij elke aanvraag:

Neem je telefonisch contact met ons op? We staan je graag te woord! Bovendien heb je vanaf 30 juni geen debiteurnummer meer nodig. Je aanvraagnummer en de automatisch gegenereerde pincode volstaan. Wel zo makkelijk.

🎉 Webinar: Ontdek de nieuwe Youforce Community!

📅 Datum: 1 juli 2025
🕒 Tijd: 11.00 uur
📍 Locatie: Online via Zoom

Tijdens het webinar:

• Presenteren we de livegang van de community
  • Geven we een rondleiding door de belangrijkste onderdelen
  • Krijg je een eerste indruk van de nieuwe omgeving
  • Is er volop ruimte om vragen te stellen

👉 Meld je direct aan en ontdek hoe jij optimaal profiteert van de nieuwe Youforce Community!

Heb je na het webinar nog vragen? Geen probleem! In de weken na livegang organiseren we meerdere online vragenuurtjes. We helpen je graag verder!

14 Opmerkingen
Astrid van der Elst
CONTRIBUTOR ***
door Astrid van der Elst

@Henk Harsevoort 

Nog even een vraag over aanvragen die we hebben gedaan (lopende en afgesloten) via het Self Service Portaal. Kunnen we deze straks in het nieuwe portaal nog terugvinden, of gaan deze ook afgesloten worden? We zoeken nl. nog met regelmaat info terug in oude aanvragen.

Alvast dank.

Cynthia Koopmanschap
CONTRIBUTOR *
door Cynthia Koopmanschap

Hoi, 

Ik heb nog een vraag. Als je niet live aanwezig kan zijn bij het webinar, wordt deze na die tijd op de community gezet om alsnog te bekijken? En moet je jezelf daarvoor aanmelden, of kan iedereen het terugkijken?

Alvast bedankt voor de reactie.

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

Hallo @Henk Harsevoort 

Zoals @Astrid van der Elst al aangeeft zoek ik ook vaak terug in oude tickets, aangezien hierin veel informatie staat of acties die ik één keer in de zoveel tijd moet uitvoeren en ik geen stappen wil overslaan. 

Blijven deze tickets in de nieuwe community nog inzichtelijk?

Iris van der Male
CONTRIBUTOR **
door Iris van der Male

Wat jammer dat de oude Community maar een maand nog toegankelijk blijft. Hier staat veel interessante informatie in, die ik graag teruglees als wij met een bepaald onderwerp bezig zijn of ergens tegenaan lopen. Is het mogelijk om dit langere tijd toegankelijk te houden?

Marja van der Kolk
CONTRIBUTOR *
door Marja van der Kolk

@Henk Harsevoort 

Het zou inderdaad een groot gemis zijn als de historie van de calls niet meer inzichtelijk is omdat het ook door mij vaak wordt gebruikt om terug te zoeken wat de oplossing van een bepaald probleem is geweest. Daar vind ik vaak het antwoord dat ik zoek. Dus ik ben het eens met @Iris van der Male  en @Lieke Sterk Huis gr. Marja

Karlijn Wielaard
CONTRIBUTOR *
door Karlijn Wielaard

@Henk Harsevoort , daar sluit ik mij, als redelijk nieuwe gebruiker, volledig bij aan. In de community zijn veel zaken terug te lezen waar anderen voor mij tegenaan liepen en een oplossing voor gevonden hebben. Daar heb ik inmiddels dankbaar gebruik van gemaakt en verwacht daar nog veel gebruik van te willen maken. 

LiesbethDemming
CHAMPION *
door LiesbethDemming

LiesbethDemming_0-1751270815794.png

We hebben de mail voor de nieuwe inlogomgeving gehad. Ik kom er alleen niet in. Krijgen meer mensen een foutmelding ?

asteeghs1
CHAMPION *
door asteeghs1

@Henk Harsevoort, ik heb me al 2x via deze post aangemeld voor het webinar om 11 uur, maar ik krijg geen bevestigingsmail met de link naar het webinar. Zouden jullie deze nog kunnen sturen?

AngelaHeins
CHAMPION *
door AngelaHeins

@Henk Harsevoort , heb me gisteren aangemeld voor de Webinar, maar heb nog geen uitnodiging ontvangen.

Worden deze nog gestuurd?

Sarah28
CONTRIBUTOR **
door Sarah28

Goedendag @Henk Harsevoort ,

Voor ons is het ook zeer wenselijk om de historie van de calls in te kunnen blijven zien, dit gebruik ik wekelijks al dan niet dagelijks. Daarnaast zou ik het ook heel fijn vinden om screenshots toe te voegen aan een support aanvraag zonder dat ik deze eerst als afbeelding moet opslaan.  En zouden wij de webinar nog kunnen terugkijken? 

AW1968
CONTRIBUTOR *
door AW1968

Ben het helemaal met Henk Harsevoort eens.

Monique1
CHAMPION *
door Monique1

Beste @Henk Harsevoort 

Ik had me aangemeld om een link te ontvangen en de webinar later terug te kijken, maar ik heb nog geen link ontvangen. Krijgen we die nog? 

Anne-Roos23
CONTRIBUTOR **
door Anne-Roos23

@Henk Harsevoort Ook voor ons is het wenselijk dat de historie van eerdere tickets blijft bestaan, om dezelfde redenen die hier ook eerder zijn benoemd. Ik kijk vaak terug naar eerdere antwoorden om vragen te beantwoorden/op te lossen.

Richard Leus
CONTRIBUTOR **
door Richard Leus

Beste @Henk Harsevoort 

Ik had me aangemeld om een link te ontvangen en de webinar later terug te kijken, maar ik heb nog geen link ontvangen. Krijgen we die nog?