Mijn Communities
Help

Herinnering: Nieuwe Peple Support Portal per 10 maart 2026

door rachidahaddou

Beste Klant

Een paar weken geleden zijn al onze Salesforce eindgebruikers geïnformeerd over ons vernieuwde Peple support portal.Dit Peple branded support portal biedt ons de mogelijkheid om onze service verder te optimaliseren en onze kennis beter te centraliseren.Dinsdag 10 maart gaan wij live met dit nieuwe portaal.

Naast dat we ons hier beter kunnen richten op het bedienen van al onze Peple klanten, biedt dit ook kansen om meer informatie over onze producten te delen. Zoals bekend is er op dit moment een Kennisbank aanwezig in het portaal zelf, deze gaan wij uitbreiden en verbeteren.Hiermee wordt het eenvoudiger om 24-7 informatie te vinden over onze producten.Ook vormen we hiermee een basis om AI self-service te lanceren dat gaat helpen snel antwoord te geven op vele vragen.

De gebruikers hebben onlangs een mail ontvangen met daarin een nieuwe eenmalige activatielink naar het Peple Support Portal. Nadat deze link 1 keer geopend is verschijnt op Visma Home een nieuwe knop naar het nieuwe portaal, die vanaf dan gebruikt kan worden.

Tegel Peple support portaal.png
Het gebruik van het portal blijft hetzelfde, het aanmaken en bekijken van cases is niet gewijzigd.

Daarnaast zullen alle gesloten en lopende cases in het Visma Support Portal worden overgezet naar het nieuwe Peple Support Portal.Dit betekent dus dat bestaande tickets niet opnieuw aangemaakt hoeven te worden.

Let op!
Houd er rekening mee dat er vanaf vandaag 17:00 uur geen cases meer aangemaakt kunnen worden in het Visma Support Portal.

13 Opmerkingen
MvB
CHAMPION ***
door MvB

Kan het kloppen dat ik nog geen mail met activatielink heb ontvangen?

wtentije
CHAMPION **
door wtentije

Daar wil mijn graag bij aansluiten, ik heb ook nog geen activatielink ontvangen🙈

KesterenMB
CHAMPION *
door KesterenMB

Ik heb ook nog niets ontvangen 🤔

Berend Kloostra
CONTRIBUTOR **
door Berend Kloostra

Ook nog niets ontvangen

Marjolein de Ronde
CONTRIBUTOR *
door Marjolein de Ronde

ik ook nog niet

Jolandevanengelen
CONTRIBUTOR **
door Jolandevanengelen

Wij hebben al een tegel Peple Support.

Wij kunnen deze gebruiken?

MvB
CHAMPION ***
door MvB (Bijgewerkt ‎09-03-2026 14:16 door MvB )

Heb nu de mail alsnog ontvangen (zie verkorte inhoud):

Om het vernieuwde Peple Support Portal voor de 1e keer te gebruiken verzoeken wij je onderstaande instructie te hanteren, waarbij je genoemde link eenmalig gebruikt: 

1. Klik op deze link https://supportportal.peple.nl/s/
  2. Vervolgens wordt het nieuwe klantenportaal geopend.
  3. Ga daarna naar https://home.visma.com/home en log daar uit en weer in.
  4. In Visma.net verschijnt nu de tegel met de naam Peple Support Portal.
  5. Vanaf nu kunt u het klantenportaal altijd direct openen via de tegel in Visma Home.

Dan is tevens de gewijzigde Handleiding Gebruik Klantenportaal Peple hier te vinden Handleiding.

MvB
CHAMPION ***
door MvB

Gaat Peple nu ook alle oude tegels verwijderen, die niet meer worden gebruikt? Dat zou fijn zijn.

NvdB
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door NvdB

@MvB ik sluit me aan !!

door rachidahaddou

@Jolandevanengelen , nee die is niet te gebruiken, ik heb de tegel toegevoegd die je vanaf morgen kunt gebruiken.
We gaan ook de oude tegels verwijderen.

Gerard van Kuijl
CONTRIBUTOR **
door Gerard van Kuijl (Bijgewerkt ‎10-03-2026 10:45 door Gerard van Kuijl )

Zou het omzetten van historie volledig afgerond moeten zijn op dit moment?
Ik mis in ieder geval één update/bericht binnen een case.

Daarnaast is de toegang tot het oude support-portal direct opgeheven lijkt het ('We can’t log you in because of an authentication error.'), zodat ik dit ook niet kan inzien

@rachidahaddou, vergeten, ik had jou wellicht even moeten taggen. Hierbij alsnog.

door rachidahaddou

@Gerard van Kuijl  Het omzetten van de historie is nog bezig en zal eind van de dag afgerond zijn.

Gerard van Kuijl
CONTRIBUTOR **
door Gerard van Kuijl

Ik weet niet of het vaker mis gaat, maar mijn post ontbreekt nog steeds. Vanwege urgentie gisteren handmatig opnieuw toegevoegd, dus voor ons geen issue.