Mijn Communities
Help

Visma.net Payroll Nex User Interface beschikbaar!

door Hans de Bruin (Bijgewerkt ‎20-10-2023 08:58 door Hans de Bruin VISMA )

Het is zover, de eerste versie van de nieuwe Visma.net Payroll Nex User Interface (vanaf nu de "nieuwe UI") is beschikbaar!

 

Afgelopen tijd hebben we je geïnformeerd over de ontwikkeling van de nieuwe UI. Bijvoorbeeld via eerdere berichten op de Visma.net Payroll Community of via de verschillende gebruikersgroepen waarin de nieuwe UI is gepresenteerd. Nu zijn we zover om de eerste versie van de nieuwe UI voor onze gebruikers beschikbaar te stellen!

 

We zullen de nieuwe UI niet in één keer voor alle klanten activeren. We gaan dit geleidelijk aan voor steeds meer klanten doen. Dit doen we zodat we goed kunnen monitoren hoe bijvoorbeeld de performance is en om te zien hoe de nieuwe UI voor onze gebruikers werkt. Mocht er onverwacht een fout optreden, dan kunnen we hier snel en zonder al teveel impact voor alle gebruikers op reageren.

 

Zodra de nieuwe UI voor jou beschikbaar is zal je hiervan een melding zien bovenin het salarisrun overzicht in de huidige Visma.net Payroll UI (zie onderstaand screenshot). Vanaf dit moment kun je (voorlopig) beide UI's (dus de huidige en de nieuwe) gebruiken.

Het uiteindelijke doel is om de huidige UI uit te faseren. Daar volgt in de toekomst nog verdere communicatie over. Dus houd de Visma.net Payroll Community in de gaten.

 

Nieuwe Payroll UI beschikbaar meldingNieuwe Payroll UI beschikbaar melding

 

Je kunt de nieuwe UI als standaard instellen. Al je dan uitlogt en weer inlogt wordt je standaard naar de nieuwe UI gestuurd. Mocht je toch naar de oude UI terug willen, dan kan dat gemakkelijk met de knop Ga terug naar de vorige Payroll UI. Deze knop is natuurlijk ook beschikbaar als je de nieuwe UI probeert, maar niet als standaard hebt ingesteld.

 

Nieuwe UI nog niet als standaard ingesteldNieuwe UI nog niet als standaard ingesteld

 

Nieuwe UI als standaard ingesteldNieuwe UI als standaard ingesteld

 

In dit kennisbank artikel vind je de eerste release notes van de nieuwe Visma.net Payroll Nex UI. Mocht eerdergenoemde link naar het kennisbank artikel niet werken, probeer dan deze link.

 

11 Opmerkingen
Salden
CHAMPION **
door Salden

Als ik op de link naar het kennisbank artikel klik, dan krijg ik de volgende melding:

 

U hebt onvoldoende privileges voor deze hulpbron of de bovenliggende map om deze actie uit te voeren.

Klik op de knop Terug van de browser om door te gaan.

door Hans de Bruin

Goedemorgen @Salden,

 

Dank voor je bericht.

 

Ter controle, kan je wel bij de "Kennisbank" in de Visma.net Payroll Community? Dat kan je testen door hier te klikken. Mocht de link niet werken, dan hoor ik het graag. Dan ligt het waarschijnlijk aan jouw autorisatie binnen de Visma.net Payroll Community. 

 

Ik hoor het graag.

 

Salden
CHAMPION **
door Hans de Bruin

@Salden , dank voor je terugkoppeling. Dan ga ik ervan uit dat voor jou het probleem nu is opgelost?

 

Voor mij werken beide links naar het kennisbank artikel die je meestuurt. Dus ook de link die voor jou niet werkt. 

Ik zal voor de zekerheid de eerste link naar het kennisbank artikel ook in het nieuws artikel opnemen. 

Salden
CHAMPION **
door Salden

Ik kan het artikel via de werkende link lezen dus het probleem is opgelost. Bedankt voor je hulp.

KesterenMB
CONTRIBUTOR ***
door KesterenMB

Ik vind de nieuwe UI lay-out (nog) niet echt een verbetering. Wel handig op meerdere salarisstroken behalve boven elkaar ook naast elkaar te kunnen zetten. Maar het komt wel erg groot en schreeuwerig over.

De huidige/oude vorm vind ik prettiger kijken.

door Hans de Bruin

Hi @KesterenMB , dank je voor je bericht en je feedback op de nieuwe Payroll UI. Ik hoor graag meer over je ervaring en wat je van de nieuwe Payroll UI vindt. 

 

Als je dit wilt bespreken mag je me een e-mail sturen, dat kan naar hans.de.bruin@visma.com. Wellicht kunnen we een afspraak maken om door je bevindingen en feedback te gaan? 

Kitkhayan
CONTRIBUTOR ***
door Kitkhayan

Ik vind de nieuwe UI lay-out geen verbetering en heel onduidelijk. 

Om de loonstroken als pdf bestand te openen moet ik deze eerst downloaden. Ik vind het veel handiger om de loonstroken te openen op pdf Adobe Acrobat te openen dan op de website van de internetbrowser. Vanuit internetbrowser openen moet ik deze eerst op de pc opslaan dan kan ik openen. 

door Hans de Bruin

Hi @Kitkhayan , bedank voor je feedback op de nieuwe UI. Leuk en goed dat je je ervaring deelt. Ik zou graag wat meer informatie willen over waar je precies tegen aanloopt, wat je ervaringen zijn om zo te bedenken hoe we de nieuwe Payroll UI gebruiksvriendelijker kunnen maken.

 

Als je dit wilt bespreken mag je me een e-mail sturen, dat kan naar hans.de.bruin@visma.com. Wellicht kunnen we een afspraak maken om door je bevindingen en feedback te gaan? 

Caroline Meerman
CONTRIBUTOR *
door Caroline Meerman

In de nieuwe UI lay-out kun je de gegevens op het tabblad "Validatie" naar Excel downloaden. Helaas ontbreekt deze button op het tabblad "Resultaten". Het zou fijn zijn als de gegevens van het tabblad "Resultaten" ook naar Excel kunnen worden gedownload.

door Hans de Bruin

Hi @Caroline Meerman , dank voor je bericht en je feedback op de nieuwe Payroll UI. 

 

We hebben al een verbetering gepland staan om de Excel export ook in de Resultaten stap van de salarisrun wizard te implementeren. Ik kan echter geen exacte datum noemen wanneer we dit zullen releasen, maar weet dus dat dit wel op de planning staat.

 

Mocht je nog andere feedback hebben, dan hoor ik dat graag. Je kunt je feedback ook via het ingebouwde feedback formulier geven, zie screenshot uit mijn testbedrijf hieronder. 

 

HansdeBruin_0-1705935310090.png